Sunday 27 May 2012


Bab 11: Di Penghujung Cintaku..Adelia


Adelia pantas berjalan ke arah Farmasi di tingkat tujuh. Ada ubat pesakit discharged yang perlu diambil dengan segera. Sampai je di farmasi, Adelia lantas mengambil ubatan dan memeriksa setiap ubatan yang diberi adalah betul supaya tidak berlaku kesilapan. Semasa nak verify kesemua jenis ubat tiba-tiba pintu farmasi dibuka. Adelia terpempan. Mak aii..ramainya manusia semuanya mengenakan kot berwarna putih. Ada seorang lelaki mengetuai mereka Adelia kenal lelaki itu doktor pakar Medikal Dr Amran. Adelia yang seorang di ruangan itu menjadi mangsa pandangan setiap manusia di situ. Adelia naik segan. Dr Amran tersenyum kepadanya dan menerangkan mereka semua itu adalah doktor baru yang juga baru melaporkan diri di hospital untuk memulakan posting housemanship. Dr Amran membawa kesemua anak buahnya untuk di orientasi tentang persekitaran hospital di mana jabatan farmasi,jabatan makmal,jabatan radiologi dan lain-lain jabatan supaya mereka semua tahu. Tak adalah nanti terkial-kial tak tahu mana tempat nak dituju bila mula bertugas nanti. Adelia baru faham dan lantas tersenyum. Senyuman Adelia membuatkan ramai para doktor lelaki membalas senyum sama. Yang perempuan cuma memandang tanpa riak. Yang lelaki pula ramai yang bersetuju di dalam hati mereka mengatakan betapa cunnya nurse yang berada di hadapan mereka. Terlalu cantik. Adelia cepat-cepat tandatangan helaian preskripsi ubat. Segan bila mejadi tumpuan orang. Dengan senyum segan Adelia keluar dari Farmasi melalui ramai-ramai manusia berkot putih itu. Menunduk je. Malu siot! Dah nak lepas dari mereka semua tiba-tiba mata Adelia boleh pula tertancap pada seseorang yang juga berkot putih. Rasa nak pengsan sedar balik bila tengok lelaki smart giler tidak jauh dari tempat dia berdiri. Nik Pasha! Oh Tuhan..Kenapalah lelaki itu berada di situ juga. Oh..Adelia terkejut lagi apabila melihat Darwina juga berada di situ. Melantun deras jantungnya berdegup kencang tatkala Adelia menatap mata Nik Pasha yang begitu tajam melihat dirinya. Serius wajah Nik Pasha. Nampak tak suka dengan pertemuan mereka. Darwina pula sedang tersenyum ke arahnya. Adelia tarik nafas. Hadap je la. Dengan berani Adelia berhenti di hadapan Darwina. Nik Pasha berada di sisi Darwina di pandang sekilas.


Hai,Darwina! Dapat posting di sini ye. Selamat bekerja ya!” Tegur Adelia dengan senyum dibuat-buat ceria. Darwina kelihatan gembira melihat dirinya tidak seperti Nik Pasha yang nampak sangat tidak suka. Hai..Adelia mengeluh. Dalam banyak-banyak hospital kenapalah hospital ini juga jadi pilihan mangkuk ayun dua orang ini. Terganggulah kedamaian dia bekerja di sini mulai saat ini. Bekerja sebumbung dengan Nik Pasha memang tak boleh blah langsung. Huhuhu...


Eh,awak nurse ye! Pasha tak cakap pun awak nurse. Sama hospital pulak tu.” ujar Darwina terkejut melihat Adelia boleh berada di situ. Darwina melihat Adelia begitu cantik memakai uniform nurse begitu terletak mengikut bentuk badan. Cantiknya..puji Darwina dalam diam.


Pasha tak tau apa-apa pun pasal saya. Habis SPM masing-masing buat hal sendiri.” beritahu Adelia selamba. Apa yang dia tahu pasal aku? Langsung tidak mahu ambil tahu. Aku sibuk isi borang SPA 8 dia sibuk mohon IPTA dan A Level. Aku langsung tiada tersenarai dalam hidup dia. Adelia perasan Nik Pasha macam tak puas hati bila dia berkata begitu. Eh,tak payahlah nak sentap memang betul pun. Duduk oversea bertahun-tahun ada nak tanya pasal aku? Sihat ke? Sakit ke? Hidup ke? Dah tiada ke? Ada? Ada?!! Haram tak ada. Jadi jangan nak pandang tak puas hati kat aku macam tu. Adelia pandang ke tepi malas nak pandang Nik Pasha dikala ini. Wajah tanpa riak Nik Pasha memang buat dia meluat tahap gaban. Macam aku kisah sangat!


Yeke?! Awak kahwin Pasha tak tau ke?” soal Darwina hairan.


Entah..” Adelia jungkit bahu. Banyak tanya betullah minah sorang ni. Adelia boring dengan sikap Darwina yang suka sangat bertanya tentang hal dirinya. Kalah wartawan Melodi. Kang aku terus terang aku ni siapa pada mamat frozen ni baru ternganga langsung tak boleh tutup mulut gamaknya nanti. Jangan cuba uji kesabaran aku. Sekarang tahap boleh di bincang lagi.


You..Dr Amran dah pergi ke tempat lain tu. Tak payah nak borak dengan nurse ni.” Nik Pasha mencelah dengan suara dingin. Sombong giler. Darwina sengih. Para doktor yang ramai-ramai tadi dah jauh meninggalkan mereka. Adelia telan liur, kesat pula dia rasakan dengan patah perkataan Nik Pasha.


Saya pergi dulu ye.” tanpa memandang kedua orang itu Adelia melangkah laju. Kurang ajar betullah mamat sengal ni. Memang perangai tak pernah nak berubah suka sangat sakitkan hati aku. Hangin je Adelia rasakan kini. Lantaklah Darwina nak kata apa bila melihat dia beredar macam tu aje. Tak ada nak toleh-toleh ke belakang straight je berjalan. Hati panas.


Air cond yang sejuk giler kat wad kelas pertama langsung tak dapat nak sejukkan hati Adelia yang panas. Sikap Nik Pasha memang selalu buat dia sakit hati. Ingat nak buat derk...je tapi tak dapatlah. Apa nak buat ye?! Buat tak tau ke?! Hai..Adelia mengeluh. Keluhan Adelia dapat didengari oleh rakan sekerjanya Edlin.


Kau ni kenapa? Follow Mr Adzreil tadi ada yang dia tak puas hati ke? Kene marah?” Soal Edlin cuba meneka keluhan Adelia tadi berpunca dari doktor pakar bedah Orthopaedic yang paling muda di hospitalnya. Surgeon Orthopaedic itu sememangnya seorang yang terlalu cerewet. Mana tau Adelia free kena marah hari ini. Mamat tu memang suka marah-marah orang mentang-mentanglah dia surgeon. Nama je lelaki tetapi kesukaannya adalah marah-marahkan orang. Macam perempuanlah pulak! Kalau perempuan fahamlah jugak ada masa hormon tak menentu. Lelaki pun ada PMS ke?!! Oh,tidak..


Taklah,ada hal lain tadi. Terjumpa kawan satu sekolah kat farmasi tadi.” Ujar Adelia. Dia tak bohong memang Nik Pasha kawan satu sekolah walaupun sebenarnya seorang suami. Takkan nak bercerita pulak. Mustahil tu nak bercerita tentang diri sendiri. Confidential.


Oh..aku ingat kena marah dengan doc encem tu.” Seloroh Edlin.


Mamat sengal tu kau cakap encem memang tak boleh blah la kau ni. Asyik nak marah orang tak ada maknanya nak encem tau. Atuk kawan mak sedara aku lagi encem tau.” Adelia tergelak. Sukanya dapat mengutuk surgeon berlagak tu. Sama spesies dengan makhluk Tuhan paling poyo siapa lagi kalau bukan Nik Pasha. Masih berbaki lagi kemarahannya dengan Nik Pasha. Mr Adzreil itu pun satu jugak perosak mood kerja pagi-pagi kat wad dengan sikap sarkastik aka bad temper yang very bad sangat kalah orang yang ada masalah hormon. PMS memanjang tak faham aku.


Encem apa! Hari-hari kena marah pun tak apa kalau encem macam Orlando Bloom. Hadap je la.” balas Edlin macam tak setuju dengan kata-kata Adelia. Mr Adzreil tu hensem giler siapa-siapa pun akan terpikat walaupun very serious and moody type person. Cair hatinya melihat Mr Adzreil setiap kali membuat round melihat pesakitnya di wad.


Uii.. tak ada makna nak hadap 'bad temper' macam tu. Silap-silap kaki pukul. Kau nak ke orang macam tu. Tak pasal-pasal pergi kerja dapat make up free biru sana biru sini. Nak ke?!!” Adelia sengaja menakutkan Edlin yang nampak begitu 'admire' dekat surgeon bad temper tu. Hensem tak guna kalau hati tak hensem. Macam..mangkuk ayun tu.


Takkanlah..” Edlin masih menyangkal. Tak setuju.


Whatever..! Aku nak settle report ni. Kau buat O&G aku buat Ortho report. Medical nanti kite divide,okay!” Adelia malas nak bercakap pasal surgeon tu lagi. Malas. Bila diingatkan balik sewaktu dia ikut surgeon muda itu melihat pesakit pagi tadi Adelia mula berasa bengang. Mau tak bengang! Tadi dia dah selamat kena sound direct dengan surgeon tu depan pesakit tanpa menjaga pride dia sebagai jururawat yang juga adalah seorang yang berkerjaya profesional seperti surgeon tu jugak. Bukan mak cik cleaner tau walaupun cleaner sekalipun still ada maruah tapi selamba je sound-sound orang. Macam bagus! Mr Adzreil marah kenapa nurse tidak menguruskan quotation implan awal-awal dengan pesakit sedangkan pesakit hendak di bedah keesokan harinya. Hangin satu badan! Kerja aku ke? Itukan kerja doktor kenapa tak tanya doktor HO ( Houseman Officer ) yang incharged pesakit tu tapi tanya aku pulak! Hai..saja nak marah nurse. Yang Houseman incharged boleh pulak buat muka derk..Adelia dengan muka selamba bantailah balik surgeon yang eksyen melampau ni..


Sorry bos! Kalau pasal quotation bukan kerja doc ke? Kami nurse just follow up dengan pesakit tentang bayaran implan dah settle atau belum dan mintak copy statement pembayaran yang telah dibuat untuk dihantar ke OT ( Operation Theatre ). Lagipun yang deal tentang implan apa yang nak dibeli dengan supplier cuma doc je yang boleh uruskan. Nurse tak de qualification untuk itu bos. Kalau nak saya buat saya kena jadi doktor dululah.” panjang lebar Adelia berkata dengan nada suara lembut tapi tegas mematahkan urat sendi surgeon sengal di hadapannya dengan riak wajah berani siap tersenyum manis lagi. Hambik kau! Ingat aku nurse tak boleh nak fight. Kalau betul kerja nurse dah lama aku buat. Terdiam para doktor yang ada di situ. HO yang incharged pulak dah menyorok kat belakang HO yang lain. Tau takut..Mr Adzreil pandang Adelia tak berkelip. Ada riak tak puas hati tapi depan pesakit takkan nak tunjuk kot. Akhirnya surgeon tu cuma boleh berkata..


Oh..i see..” ayat cover line. Takut pridenya jatuh Mr Adzreil buat-buat bertanya tentang keadaan kaki pesakitnya. Adelia mencebik. Tau pun kau..jangan nak sombong sangatlah. Nak cari pasal je kerjanya ingat nurse ni punching bag ke suka-suka hati nak marah-marah. Adelia buat muka steady. Depan orang-orang profesional ni kena tunjuk profesional jugak kalau menggelabah lagilah dia orang tak respect. Ingat nurse bengap ke? Nurse pun ada diploma tau bukan sijil-sijil lagi macam zaman tok kadok dulu-dulu. Nak up sikit dah boleh buat degree. Nak up lagi Master pun boleh. PHD pun adala..Jadi jangan pandang rendah pada nurse okay. Tak ada nurse doktor patah kaki tau. Ibarat irama dan lagu tak dapat dipisahkan tau. Surgeon sengal tu langsung dah tak pandang Adelia. Bertanya apa-apa tentang pesakit semua dengan Houseman dan MO ( Medical Officer – up sikit dari HO ) dia je. Apa merajuk ke? Ngeee..


Adelia menapak ke kafe. Cari nasik tengah lapar giler ni. Sampai je kat kafe Adelia boleh pulak ternampak dua ekor merpati sejolilah sangat. Berdua seperti selalu. Adelia buat muka selamba dan yang penting buat-buat tak nampak dan perasan mereka berdua ada di situ. Agak-agak dia orang perasan tak? Ah..lantaklah buat tak tahu je dan buat tak nampak yang penting. Adelia beratur membeli nasi ayam betul-betul berdekatan dengan meja mereka berdua itu. Kan main bergelak ketawa apa yang lucu tak tau. Meluat pulak Adelia dibuatnya.


Eh,you..Adelialah!” Darwina baru perasan Adelia sedang beratur membeli nasi ayam berdekatan dengan mereka. Nik Pasha menoleh kelihatan Adelia berdiri tidak jauh dari mereka sedang beratur membeli makanan. Nik Pasha perasan ada dua,tiga lelaki yang berada berdekatan dengan Adelia tengah mengushar isterinya. Huh..budget popular pulak minah ni! Tak senang hati Nik Pasha melihat isterinya yang kelihatan seperti magnet selalu menarik perhatian orang terutama lelaki. Hatinya berdetak semacam bila melihat teman-teman seangkatannya yang baru nak mula posting di hospital ni duk sok sek sok sek bila melihat Adelia di farmasi pagi tadi. Terdengar jugak beberapa ayat..


Cunnya..”


Cantik giler..”


Nik Pasha tiba-tiba jadi bengang. Itu yang dia pandang Adelia macam nak telan je tadi. Kenapalah dia boleh pulak bekerja satu tempat dengan perempuan itu. Ingat boleh lari dari fikirkan perempuan itu dan fokus pada kerjaya dan awek tercinta. Ini macam impossible je..


I nak panggil Adelia datang sinilah.” tiba-tiba Darwina berkata. Nik Pasha pandang Darwina pantas.


Buat apa nak panggil dia. Tak payahlah!” Nik Pasha tak setuju. Hatinya tak keruan kalau Adelia datang ke tempat mereka mau hatinya lagi penasaran.


Why not! I tak puas borak dengan dia lagi ni. I rasa dia seorang yang interesting mana tau boleh buat kawan. Ajak shopping ke apa ke? Lagipun dia rapat dengan famili you. Kalau I rapat dengan dia mesti mama you suka dengan I nanti.” kata Darwina panjang. Adelia boleh jadi orang tengah untuk merapatkan silatulrahim di antara dia dan mama Nik Pasha. Usaha untuk menambat hati bakal ibu mertua. Hehe..strategi memenangi hati mertua. Bijak tak?!!


Buat apa?! Tak payahlah. I tak suka you rapat dengan dia. I tak suka dia.” Nik Pasha tak suka Darwina rapat dengan Adelia. Nak mampus kalau perempuan tu buka mulut bercerita yang mereka sebenarnya suami isteri tak ke naya. Perempuan itu bukan boleh dipercayai.


Kenapa you nampak benci sangat dengan Adelia ye?” Darwina hairan. Dia perasan Nik Pasha tidak pernah bercakap dengan Adelia sejak mereka pulang dari abroad lagi sewaktu di rumah keluarga Nik Pasha. Sekarang bila Nik Pasha cakap yang dia tidak suka dengan Adelia buat Darwina tertanya-tanya.


Don't ask why! I don't like her since she came into my life.” ujar Nik Pasha. Kata-katanya adalah benar memang dia tak suka langsung dengan kehadiran Adelia. Tidak tahu kenapa mungkin kerana dulu Adelia seorang yang gemuk dan bimbo agaknya. Kali pertama melihat Adelia tiada yang istimewa malah Adelia yang dilihatnya seorang yang kelam-kabut,cepat menggelabah dan tidak menarik langsung.


Kebetulan Adelia yang baru selesai menapau makanan yang dibeli boleh pulak terdengar kata-kata Nik Pasha yang agak kuat melawan segala suara-suara orang di kafe ketika dia melalui meja yang diduduki oleh mereka berdua itu. Terkedu Adelia dibuatnya. Darwina juga terpandang Adelia yang berada dekat dengan mereka dan Darwina tahu Adelia pasti terdengar kata-kata Nik Pasha. Darwina pandang Adelia dengan wajah bersalah sangat-sangat. Nik Pasha menoleh ke belakang bila melihat Darwina pandang dia semacam. Mungkin pandangan itu bukan untuknya tapi untuk siapa? Nik Pasha berpaling dan terkejut melihat Adelia berada betul-betul di belakangnya. Terdengarkah perempuan itu?


Adelia menyirap dan tersirap. 'I don't like her since she came into my life' ayat pematah hati betullah mamat ni. Memang betul-betul Nik Pasha la as usual. Nak tersentap atau tak ni? Bukankah selama ini kau memang tahu lelaki itu memang membenci. Bukan isu baru tu! Jadi buat selamba badak gajah je la. Adelia cuma jungkit kening siap buat double jerk. Ada aku KISAH!!!!! Adelia senyum sinis dan dengan penuh bergaya berjalan melintasi mereka. Konon tak terkesan dengan statement paling menyakitkan hati oleh Nik Pasha. Jauh dari mereka baru Adelia mula berasa sayu. Feelinglah pulak...ingat nak kebalkan hati kebaskan jiwa. Biar jangan ada rasa apa-apa tapi kenapa nak menangis je ni.


Hai!” tengah sibuk melayan sendu tak bertepi tak bertengah ada pulak mamat menegur. Betul-betul masa yang salahla brader..nak kena hempuk apa! Adelia buat tak tahu langsung malas nak pandang. Tengah emo ni..jangan cari pasal! Adelia bersabar menunggu lif.


Hai,awak awek motorbike hari tukan?” soal mamat itu tak putus asa. Adelia yang panas bertambah panas. Apa yang hebat sangat kalau naik motorbike? Zaman sekarang perkara macam tu bukan perkara barulah. Adelia dah siap sedia nak bagi jelingan maut. Sekali dia tak jadilah pulak bila mamat Ducati Monster rupanya. Sebab motorbike kau yang superb itulah yang buat aku tak jadi nak hangin. Adelia senyum. Dalam hati betullah tu..sayalah awek motorbike yang cool tu. Walaupun sekarang radiator hati tengah meluap-luap panas. Menggelegak tahu...


I really admire at you..” wah..direct giler mamat ni terus shoot apa yang nak dikata. Cool giler..amazing! Adelia pandang dengan mata membulat tapi kelihatan amat comel sekali. Terkejut siot! Tiba-tiba ada mamat buat confession kamikaze depan aku cakap admire kat aku yang tak cun ni mana tak terkejut sakan. Ke..aku salah dengar.


Hah! ap..apa..” salah dengar kut..


Saya cakap...saya admire betul dengan awak.” hah! Amik kau..very clear statement, paling berani yang pernah dia dengar setakat ini. Baru terjumpa sekali terus admire kat aku. Wah..


Pardon me” macam tak percaya pulak. Adelia buat muka confused. Mamat tu tergelak.


Awak memang supercute macam ni eh..” mamat tu gelakkan Adelia yang buat muka confused tapi cute pada pandangan matanya. Rasa nak gosok-gosok kepala Adelia pasal cute sangat.


Hah!” Adelia confused lagi. Cute? Admire? Okay..


Actually,awak kenapa ye?” tanya Adelia. Apa mahu mamat ni sebenarnya?


Kenapa? Apa? Saya admire kat awak je..itu je..awak lain. Itu yang buat saya nak kenal awak. Erti kata lain I want to know you more. Friend?” salam dihulur kepada Adelia dan Adelia terpempan. Nak balas ke tak ni? Hm..


Saya tak salam orang bukan muhrim saya. Sorry ek..no heart feeling! Nak kawan? Sure..nice to meet you,friend!” Adelia senyum. Dia perasan dah dua lif dah terlepas pasal berborak dengan mamat ni. Kan main aku ni tak padan dengan isteri orang. Menggedik dengan jantan ni kenapa? Adelia tiba-tiba susah hati bila teringat status diri. Rasa bersalah kerana hatinya agak tercuit juga melihat mamat di hadapan yang kacak dan supercool giler. Adelia sempat menilik wajah lelaki di hadapannya yang ada iras-iras Vic Zhou dalam drama Taiwan Mars. Rambutnya agak panjang sampai ke pangkal leher nak cakap panjang tak nampak panjang. Rambut hadapan menutup dahi. Mungkin sebab potongan rambut layer kot. Boleh pulak mamat ni berfesyen rambut macam ni ek. Dia ni kerja apa? Pakai kemas siap dengan kemeja dan tie tapi rambut macam tak lulus je nak kerja pejabat. Apa yang pasti mamat ni handsome giler nak-nak masa dia dengan Ducati Monsternya tu. Adelia boleh imagine bila mamat ni pakai kelengkapan menunggang motorbike siap dengan jaket dan helmet fullface kat tangan dengan potongan rambut dan wajah kacak macam tu. Hai..gerenti awesome giler...


Awak ada facebook. Saya nak add.” siap buat keluar Iphone 4s dari poket. Adelia sengih. Sempat tu. Kalau nak mintak nombor phone kirim salam je la. Takkan aku bagi. Facebook tak pe.


Awak taip Adelia Qaireen je. Nanti saya add awak.” beritahu Adelia. Takpe buat tambah friends dalam facebook. Hehe..setakat ini Adelia dah ada kawan hampir 200 orang itupun yang betul-betul dia tahu dan kenal. Kalau saja-saja tu kirim salam je la. Tak pasal-pasal ada stalker nanti kang.


Ok..okay!” mamat tu pantas menaip sesuatu di Iphone kemudian ditunjuk kepada Adelia.


Yang ini ke? Ada pic awak dan motorbike awak nikan.” mamat tu masih tunjuk skrin iphone 4s nya kepada Adelia. Cutenya gadis ini dengan tudung lilit, pakai jaket kulit kaler merah dan Kawasaki ER6N kaler putih. Tersenyum manis. Itu yang buat dia susah nak lupa. Bila berjumpa buat kali kedua terus dia approached. Mana tau ada jodoh,mana boleh lepas!

Gadis itu nampak lasak tapi masih feminine bukan tomboy. Raut wajah pula terlalu cantik. Dia perasan sejak mereka berborak di depan lif ini banyak mata-mata lelaki mengushar gadis itu tanpa segan siap tersenyum meleret-leret. Ish..tak boleh jadi ni.


Lama borak lupa nak perkenalkan diri,saya Irfan Farel” Irfan memperkenalkan dirinya. Adelia senyum saja. Irfan terkesima melihat Adelia senyum. Manisnya...Irfan dah terjatuh hati ni...


Oh,nice name! Saya kena cepat ke wad ni. Banyak kerja lagi tak siap.” ujar Adelia bila teringat banyak kerja lagi kena settle sebelum shiftnya berakhir pukul 2 petang nanti. Nak passover lagi. Sudahlah banyak lif terlepas pasal berborak dengan mamat cool kat depan dia ni. Pasti Edlin bising kena handle wad seorang diri. Tadi jururawat masyarakat dengan PPK pergi hantar pesakit ke jabatan x-ray tinggal Edlin seorang saja di wad. Takut minah sorang tu kelam-kabut pula melayan kerenah pesakit yang berkelas satu tu.


Okay,nanti kita chat kat FB ye.” Irfan tersengih. Gembira betul hatinya dapat berkenalan dengan gadis cantik di hadapan.


Adelia sekadar senyum ke arah Irfan tetapi tak lama senyuman mekar dibibir bila terlihat kelibat dua orang yang Adelia menyampahlah sangat. Siapa lagi kalau bukan Nik Pasha dan Darwina. Kebetulan lif sampai Adelia terus masuk diikuti Irfan. Nik Pasha,Darwina dan beberapa pelawat hospital juga memasuki lif yang sama. Bersesak. Adelia menekan lif di tingkat lapan. Irfan di tingkat empat. Terlintas difikiran Adelia sejenak tentang Irfan disebelahnya. Kerja apa mamat ni? Adelia sempat menilik kemudian dia nampak Irfan tersenyum ke arahnya siap mendekatkan wajahnya ke arah Adelia. Terkejut juga Adelia dengan perbuatan Irfan yang tiba-tiba itu. Rapat sangat wajah Irfan dengan wajahnya. Mata Irfan pula romantis mencari anak mata Adelia. Milking dah ni..tolonglah..


Saya MO Anaest.” bisik Irfan ke telinga Adelia. Lantas Adelia tersengih comel pandai betul mamat cool ini meneka apa yang berlegar difikirannya kini. Oh..doktor rupanya tapi cool giler tak skema pun siap berambut panjang lagi. Kalau pengarah hospital nampak ni mau kena tindakan tatatertib. Mungkin bekerja di dalam kamar OT dengan OT suit siap kena pakai cap yang menyembunyikan rambut membuatkan lelaki itu terlepas agaknya. Mungkinlah..


Adelia bagai tidak perasan pula yang dirinya sedang berada di dalam lif bersama dengan Nik Pasha. Kelakuan Adelia dan Irfan menjadi perhatian Nik Pasha di dalam diam. Nik Pasha terasa sesuatu..


Sesampai di tingkat empat Irfan berbisik lagi maklumlah di dalam lif itu crowded dengan orang. Nak bercakap direct mungkin menarik perhatian orang memandang ke arah mereka. Oleh kerana itu, Irfan lebih suka berbisik dengan Adelia. Sebenarnya Irfan suka begitu..ada gatal sikitlah bila tercium bau Adelia yang harum. Pakai minyak wangi apa agaknya?


Saya pergi dulu ye! Bye!” bisik Irfan ke telinga Adelia sebelum keluar dari lif. Kelakuan Irfan dapat dilihat oleh Nik Pasha. Terketap bibir Nik Pasha secara tiba-tiba. Panas..

1 comment: