Tuesday 27 August 2013


BAB 20: SESUNGGUHNYA..DIA LELAKI PELINDUNGKU

QAISER meneguk minuman keras di bar hotel malah di siang hari tanpa perasaan malu. Perasaan marah membuak di dalam hati amat menyeksakan dirinya. Bengang!

Qaiser menggoncang gelas minuman kerasnya dengan kasar lalu diteguk rakus cuba melepaskan perasaannya.

“Abang..” suara Dhamirah menyapa. Terkejut melihat Qaiser dengan selambanya meneguk minuman keras di siang hari. Dan, dia juga cukup terkejut Qaiser minum minuman keras? Dia tidak pernah tahu Qaiser minum minuman keras selama ini. Tak sangka!

Sungguh..Dhamirah tidak menyenangi apa yang dilihatnya kini. Hatinya dicuit rasa ragu-ragu tentang keputusannya memilih Qaiser sebagai teman hidupnya. Sangkanya Qaiser seorang yang baik walaupun tidak warak orangnya. Dia bukanlah hendakkan seorang ustaz sebagai suaminya cukuplah seorang lelaki yang menjaga solatnya dan menjaga perilakunya selayaknya seorang muslim. Tapi, adakah pilihannya tepat? Benar, Qaiser seorang yang romantis dan baik. Tapi, cukupkah? Dhamirah ragu-ragu.

“Dhamirah..” Qaiser menoleh. Terkejut melihat bakal tunangnya berada di sisinya melihat dirinya yang berserabut dan sedang minum. Entah apa yang difikirkan oleh Dhamirah tentang dirinya kini. Seorang yang loser?

“Kenapa abang minum air ni? Abang tau tak berdosa?” Dhamirah bertanya lurus.

Qaiser menatap wajah Dhamirah yang kelihatan hampa. Hatinya beku dengan kata-kata Dhamirah. Apa yang bergelodak di hatinya hanya kemarahan terhadap Zara belum padam. Membara!

“Abang ada masalah ke?” tanya Dhamirah lagi bila Qaiser masih tidak menjawab pertanyaannya sebelum ini. Ada masalah pun janganlah sampai minum minuman syaitan ini. Dhamirah betul-betul tidak senang dengan Qaiser meneguk minuman keras seperti minum air putih lagaknya.

“Kalau tak, tak adalah abang minum macam ni.” akui Qaiser tanpa rasa malu sedikit pun. Ini perkara biasa untuknya. Mungkin, Dhamirah tidak pernah tahu sikapnya begini. Ah, persetanlah! Yang penting hatinya yang sakit ini perlu diubati. Kalau Dhamirah tidak suka? Lantaklah..

“Abang janganlah macam ni..ada masalah pun janganlah sampai minum-minum macam ni! Mira tak sukalah..” tegur Dhamirah. Sakit hati melihat Qaiser tidak berhenti-henti meneguk air itu walaupun sudah ditegah.

Kepala Qaiser yang mula ting tong dengan minuman keras bengang pula dikhutbah oleh Dhamirah. Perempuan memang leceh!

“Hei..perempuan! If you come here and keep complaining like this, better you go home now! Berambus! I don’t want to hear it!” Qaiser menjerkah kuat. Kata-kata Dhamirah betul-betul menaikkan darahnya yang sudah mencanak naik sedari pagi tadi. Nasib kaulah!

Mata Dhamirah bulat besar terkejut dengan jerkahan kuat Qaiser. Tangannya mengurut dada sambil beristighfar.

“Abang..Mira hanya risaukan abang..apa yang abang buat ni hanya merosakkan diri abang saja nanti” ujar Dhamirah perlahan. Takut dijerkah lagi. Sekarang baru dia tahu perangai sebenar Qaiser. Dhamirah amat takut dengan sikap Qaiser begini. Tubir matanya hangat dengan air mata.

“Kau jangan nak jadi macam ustazah kat sini! Apa aku nak buat aku punya sukalah! Kau peduli apa!!” sembur Qaiser. Bengang kerana Dhamirah masih belum berhenti memberi nasihat kepadanya. Dia tidak perlukan nasihat bagai apa yang dia perlukan Zara tunduk dengannya.

“Ab..abang..”

Dhamirah terkejut lagi. Air mata yang bertakung sedari tadi merembes keluar tanpa dapat ditahan-tahan lagi. Di mana Qaiser yang dulu? Yang lembut, romantis dan prihatin terhadap dirinya. Dia tidak mengenali lelaki ini lagi.

Dhamirah melihat Qaiser meneguk minuman keras di tangannya lagi. Dhamirah benar-benar kecewa dan tanpa berlengah terus beredar tanpa berkata apa-apa lagi. Dia dah silap besar!

Qaiser hanya menghantar Dhamirah dengan ekor matanya.

“Risau pasal aku tapi terus blah bila aku marah! Tak guna punya perempuan!” maki Qaiser lagi. Seorang lagi perempuan pergi dari hidupnya. Bagus! Perempuan memang menyusahkan!

Qaiser meneguk lagi minumannya. Malah, memesan lagi minuman baru.

 
DI KOLAM renang..

“Habis basah..” rengek Zara. Pakaian yang dipakainya habis basah. Ini semua gara-gara kenakalan Daris menariknya jatuh ke dalam kolam. Hiii..

Daris tayang sengih tidak bersalah. Mata sempat memerhati pakaian Zara yang telah basah lencun. Matanya segera dialihkan ke arah lain bila fikirannya mula melayang ke ‘lain’. Tak baik, Daris! Mengingatkan dirinya sendiri jangan terlalu jauh menerawangnya. Haip, Daris!!!

“Meh, sini..saya lap.” Daris mengambil tuala lalu di letakkan di atas kepala Zara. Perlahan-lahan dia mengelap rambut Zara yang basah.

“Saya tak suka awak buat saya macam tadi tu. Saya tak suka mandi di tempat awam. Kulit saya sensitif tau! Karang kalau kulit saya gatal-gatal, siaplah awak!” rungut Zara tentang dirinya yang cukup sensitif.

“Hok aloh..yeke? Kulit anak orang kaya memang macam ni, eh? Nanti saya tolong garu, nak?” tayang muka gatal pula. Tersengih-sengih.

“Hesy, jangan nak menggatal. Saya cakap betul-betul ni. Sekarang saya dah mula rasa gatal dah ni. Ini awak punya pasallah ni!” Zara tunjuk muka garang sayang dengan buah hatinya. Nak marah betul-betul tak sampai hati.

“Yelah..saya yang salah..” Daris mengaku kesilapannnya. Karang kalau merajuk hatinya juga yang terseksa.

“Look..I’ve got rash now. It’s so itchy..” adu Zara, mula menggaru di lengan dan lehernya. Bukan dia nak kulit sensitif begini.

“Sorry sayang..” Daris mula dibayangi rasa bersalah. Hai..kenapalah nakal sangat, Daris! Kan, awek dah menggaru-garu macam monyet dah. Monyet pulak! Dengar dek Zara for sure buat muka duck face. Eh, duck pulak! Daris menggaru kepalanya yang tidak gatal.

“Saya nak balik bilik, nak mandi.” Zara tayang muka duck face. Merajuklah tu..

“Petang karang kita keluar bersiar-siar, okay?” ajak Daris dengan nada memujuk. Muka manja sayang plus mengharap ditunjukkan. Biar Zara tidak sampai hati nak menolak.

“Yelah..” Zara bersetuju dengan suara geram. Pandai betul kalau bab memujuk! Sweet sangatlah tu!

Daris sengih. Tuala yang berada di atas kepala Zara diturunkan ke bahu Zara, membalut badan Zara yang kebasahan. Dia tidak ingin mata-mata nakal merenung badan Zara yang basah. Dia tak rela!

Zara mengangguk dan bingkas bangun. Dia nak balik ke bilik untuk mandi. Sah-sah, sebentar lagi dia akan berendam di dalam bathtub yang dituang Dettol. Gatalnya! Zara menggaru lehernya yang mula kemerahan.

Daris menghantar kekasihnya dengan pandangan kasihan.

Zara buka pintu bilik dan melangkah masuk. Selepas menutup pintu, dengan selambanya Zara menarik body shirt yang dipakainya dan berpusing.

Kemudian, berjalan dengan tangan mengangkat tinggi bajunya sehingga ke kepala. Bila bajunya sudah dapat dikeluarkan dari kepala. Mata Zara dah terpaku keras. Terkejut gila!

“Hei!” jerit Zara nyaring. Terkejut gila melihat Qaiser berada di dalam biliknya dan dah tentu-tentu Qaiser melihat dia membuka baju sedari tadi. Pantas, Zara berpusing dan menyarung balik bajunya yang basah dengan marah. Kurang ajar betul!

“Buat apa kat sini? Ini bilik Zaralah!” marah Zara cukup menyirap dengan kebiadapan Qaiser memecah masuk ke dalam biliknya.

“Kenapa tak boleh? Bukannya kita tak pernah bersama dalam satu bilik macam ni. Banyak kali..Zara dah lupa?!” sengaja mengingatkan Zara tentang hal lalu mereka.

Qaiser bingkas bangun dari katil yang didudukinya lalu merapati Zara dengan perlahan-lahan. Senyuman penuh makna dilemparkan ke arah Zara beserta renungan tajam. Zara terasa dirinya ditelanjangi dengan renungan mata begitu.

Sikap Qaiser yang mencurigakan menakutkan Zara. Sebelum, Qaiser melakukan sesuatu yang tidak elok dengannya, baik dia keluar dengan segera.

Zara berpusing dan berlari mendapatkan pintu.

Qaiser cepat pula memintas dan menarik lengan Zara lalu menutup pintu yang hampir terbuka dengan kuat. Zara sangat terkejut dengan sikap kasar Qaiser. Zara tidak pernah melihat Qaiser bersikap begini. Tak tahu yang merasuk Qaiser?

“Apa ni, abang? Keluarlah!” halau Zara. Lalu, menjauhkan dirinya jauh-jauh dari Qaiser. Zara sempat terbau minuman keras di badan Qaiser tadi. Mungkin kerana pengaruh minuman keras Qaiser menjadi segila ini.

“Kenapa nak halau abang? Kan, Zara suka kalau abang macam ni dengan Zara.” acah Qaiser mendekati Zara yang melarikan diri daripadanya. Lucu melihat wajah Zara yang ketakutan tetapi kelihatan menarik pula pada pandangan matanya.

“Abang ni kenapa? Kalau tunang abang nampak abang masuk bilik Zara macam ni, apa pula kata dia?” marah Zara.

“Oho..” Qaiser gelak dibuat-buat.

Qaiser rapat lagi, Zara menjauhkan diri. Qaiser merapatkan dirinya lagi. Zara bosan lama-lama begini. Sebelum Qaiser semakin rapat Zara buka langkah panjang melarikan diri. Tetapi, sempat pula Qaiser memaut leher Zara dengan lengannya. Lalu, disandarkan badan Zara dengan kasar ke dinding.

“Dia nak kata apa? Dia dah berambus pergi pun!” Qaiser senyum sinis. Kedua belah tangannya diletakkan  ke dinding. Mengunci Zara daripada melarikan diri lagi.

“Tepilah, abang!” jerit Zara dah tak tahan kena harassment macam ni. Apa yang tak kena dengan Qaiser ni? Bergaduh dengan tunangnyakah? Kut, iye pun jangan lepaskan padanya. Dia tiada kena mengena pun.

Zara cuba menolak dada Qaiser tetapi pantas pula ditahan oleh Qaiser.

“Stay still..” tahan Qaiser sambil merapatkan wajahnya pula dekat dengan wajah Zara.

Zara berpaling. Bau busuk dengan minuman keras memualkan tekak Zara.

“Abang..rindukan Zara..” ucap Qaiser. Senyum dan mengacah bibirnya rapat dengan bibir Zara. Kepala Zara sukar nak berpusing ke arah lain bila terlalu rapat begini.

“Abang!” Zara menjerit marah. Berharap Qaiser tidak mengacah menciumnya lagi. Zara tidak rela dirinya diperlakukan sesuka hati oleh Qaiser. Dia bukan perempuan mudah yang boleh dilakukan sesuka hati. Dia ada maruah! Benar, dia pernah gilakan lelaki itu satu waktu dulu dan sanggup melakukan apa saja. Tetapi, itu dulu..Daris banyak menyedarkan dirinya cinta bukan untuk menyerah segalanya tetapi memberi dan menerima dari kedua belah pihak. Qaiser takkan tahu tentang itu, apa lelaki itu tahu hanyalah ego. Pride menjulang bila perempuan mengejar.

“Zara cantik..” Qaiser masih mengacah bibirnya rapat-rapat. Geram nak mencium bibir mongel Zara yang merah bak delima itu. Begitu menggoda..

Panorama seminit sewaktu Zara selamba membuka baju di depannya tadi  tertayang kembali di mindanya dan Zara yang basah lencun dengan pakaian melekat-lekat di hadapannya kini membuatkan Qaiser tidak keruan. Hangat menbara dengan perasaan menggebu-gebu.

Tangannya cuba menyentuh bibir Zara.

“Jangan sentuh, Zara! GET OUT! GET OUT!” Zara menjerit kuat-kuat.

Qaiser terkejut dengan jeritan kuat Zara.

Dapat peluang Zara terus menolak dada Qaiser jauh-jauh.

Qaiser menentang dengan memegang kedua belah tangan Zara pula. Zara terpaksa membuka seni mempertahankan diri entah apa-apa, tergayang-gayang tangannya cuba melepaskan tangan Qaiser yang memegang kuat kedua belah tangannya. Zara menggila dengan kaki-kakinya menendang-nendang Qaiser sekuat hati.

Qaiser memulas lengan Zara sehingga Zara berpusing ke belakang dan Qaiser berjaya memeluk belakang Zara kuat-kuat.

“Lepaslah! Lepas!!!” Zara meronta-ronta sehingga kakinya terangkat-angkat. Qaiser tetap tidak mahu melepaskan Zara.

“Ingat abang nak ikut kata-kata Zara tu! The more you tell me to release you, the more I don’t want to do it!” bisik Qaiser dengan nada keras di tepi telinga Zara.

“Abang dah gila! Lepaskan, Zara!” Zara berusaha meloloskan dirinya lagi.

“Come on, Zara! Keep on struggling macam ni, ingat abang nak lepas! Kita tengok siapa yang kuat di sini.” Qaiser memperkemaskan pelukannya.

“Get off me!! Get off!!” Zara struggle gila nak melepaskan dirinya dari cengkaman Qaiser. Apa yang telah merasuk Qaiser pun tak tahu? Amat menakutkan dirinya.

Zara disandar secara paksa dan kasar ke dinding lagi. Mengunci rapat-rapat dengan wajah terlalu rapat. Hidung bertemu hidung. Mata bertemu mata.

Zara mencungap-cungap..lemas..

“Stay still, Zara! Jangan ingat Zara boleh lepas dari abang.” Qaiser senyum sinis. Sakit betul hatinya dengan penolakan Zara. Dulu terhegeh-hegeh sangat! Sekarang nak jual mahal konon! Huh!

Zara berhenti meronta. Dia harus tahu kenapa Qaiser bersikap begini?

“Abang ni kenapa? Zara dah buat apa kat abang?” tanya Zara tak faham langsung dengan sikap Qaiser memaksa dirinya sebegini.

“You’re so arrogant, Zara! Ingat bila dah bercinta dengan budak tu Zara dah cukup bagus?” Qaiser melepaskan apa yang terbuku di hatinya.

“Abang yang tolak Zara dulu! Abang yang tak sukakan Zara walaupun bermacam-macam Zara lakukan untuk ambil hati, abang! Lepas tu, abang announce satu dunia abang nak bertunang dengan perempuan lain!” Zara memulangkan paku buah keras.

“Ya, tapi Zara milik abang. Kepunyaan abang. Zara tak boleh pergi dengan lelaki lain. You’re mine..only mine..get it?” Qaiser mengingatkan Zara adalah kepunyaannya. Hak miliknya.

Pipi Zara dielus.

“Abang ingat Zara ni barang ke? Zara bukan kepunyaan siapa-siapa, lebih-lebih lagi abang!” Zara menepis tangan Qaiser dengan kuat.

“Oh..really?” Qaiser menunduk hampir mencium Zara tetapi tangan Zara cepat menolak dan menampar muka Qaiser kuat-kuat. Tamparan kedua!

Qaiser berang dan cuba menerkam Zara.

Zara melarikan diri ke sebelah katil. Qaiser menangkap pinggang Zara dan Zara tidak mahu mengaku kalah bergelut cuba melepaskan dirinya. Terangkat-angkat badan Zara dipeluk oleh Qaiser dari belakang. Tangan Zara tergayang-gayang mencapai vas di atas side table di tepi katil. Bila tangannya dapat mencapai vas terus berpusing memukul kepala Qaiser sehingga berderai vas kaca itu.

Kepala Qaiser berdarah dan Qaiser juga terkejut besar dengan tindakan berani Zara,

“Keluar! Keluar Zara cakap! Nak kena lagi?” Zara mencapai lampu tidur pula mengugut untuk membaling ke arah Qaiser.

Qaiser menahan tangannya supaya Zara tidak membaling lampu tidur itu. Kepalanya dah bocor terkena vas kaca. Sakitnya! Oh..


“Sanggup Zara buat abang macam ni? Gara-gara lelaki lain?” bengang tahap dewa!

“Nak pecahkan kepala abang berkali-kali pun Zara sanggup! Biadap sangat! Menyesal Zara pernah sukakan abang dulu!” air mata Zara meleleh hangat di tubir mata. Sikap apa yang ditonjolkan oleh Qaiser pun dia tidak tahu? Dia bukannya barang ada tuan milik bagai.

“Zara..” panggil Qaiser menahan kesakitan di kepalanya. Darah mula meleleh.

Zara tidak mempedulikan Qaiser terus ke kamar mandi dan mengunci pintu rapat-rapat. Berharap Qaiser akan pergi. Takkan nak berlama-lama lagi dengan kecederaan di kepala begitu.

 
DARIS baru keluar dari biliknya, ingin ke bilik Zara. Mereka dah berjanji untuk keluar bersiar-siar di Pulau Mahsuri ini. Hatinya berlagu riang. Setiba di tingkat bilik Zara berada, dia keluar dari lif. Matanya terbeliak melihat CEO syarikatnya sedang memegang kepala yang berdarah. Mulut terkunci rapat untuk bertanya kenapa?

Daris keluar dari lif dan Qaiser masuk ke dalam lif. Bila pandangan mereka bertemu masing-masing dengan riak curiga. Lebih-lebih lagi Qaiser merenungnya dengan renungan pembunuh upahan. Serius!

“Buat apa di sini?” getus hati Daris curiga. Setahu Daris, CEOnya itu tidak menginap di hotel ini kerana mempunyai villanya sendiri di sini.

Daris berjalan ke bilik Zara dan kelihatan darah bertitik-titik sepanjang jalan dan terhenti di muka pintu bilik Zara.

Daris tiba-tiba mengeluh lalu mengeluarkan handphone.

“Zara..kita tak jadi keluar! Saya ada hal!” dia perlu tenangkan hatinya dulu.
 
PESANAN PENULIS:
Oho..semalam up entry..hari ni up entry lagi..ngeh3..semakin complicated x? Harap tak ke laut entry nih! Enjoy reading..ops..sakit-hati-reading..huhuhu..thx semua..

27 comments:

  1. Qaiser memang dah melampau!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. pasni lagi melampau..ready utk sakit-hati-reading..

      Delete
  2. Replies
    1. thx baby mio..entry baru have to wait..tgh-cari-idea..wink ^-^

      Delete
  3. hari2 up entry pun sy sanggup baca..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aloo..sweetnyer awk..sy klu bleh hari2 nk up entry baru wak..doakan sy dpt idea mencurah2..thx wak..

      Delete
  4. Alaa nk tngk dasir kawen ngn zara cpat2.best

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ala..klu Daris kawin cpt2 x adventure la love story diorg..thx wan zati..

      Delete
  5. xsuka sgt dengan si qaiser ni.. benci tahap xingt kat dy..

    ReplyDelete
  6. kak jgn lah bg daris kecewa lg....mntak2 lah zara kahwin ngan daris bkn ngan qaiser gila 2 kalo zara kahwin ngan qaiser almat kcewa lah....

    ReplyDelete
    Replies
    1. what will happen next kita tak tahu..jodoh tukan ditgn Allah..siapalah kita kan..waaa..

      Delete
  7. Bg n3 setiap hari lg lh menyenangkan dik.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha..sy cuba kak..doakan sy dpt idea hari2..thx kak..

      Delete
  8. suspen sngt nih dek...me kasih bebanyak yer bab ade n3 baru...tk puas g....nk lg bleh kn...jgn lh daris bersangka biru lak...

    ReplyDelete
  9. Salam Eid Mubarak Cik Ayu...i dah byk sgt tetinggal bas niii hehehe baca bab ni 'ganas'(winkwink)...all d best...will always follow even tho lmbt!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. zoooraaaa..miss youuuuu soooo muchhh la..lama woo x muncul..ingt da lupa kt cheq ni..salam eid mubarak jgk..thx3..folo jgn xfolo..tgl bas xpe jgn tgl flight..kiki..

      Delete
  10. hoping for qaiser change to be a better person. eheheheh.. mesti ramai org menyampah dengan statement ni. ahaks!.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hihi..ramai yg anti qaiser kt sini tp btl la jika Allah nk seseorg berubah sekelip mata je kan..

      Delete
  11. citer nie best n cerita dipenghujung cintaku Adelia pun best....cerita akak mmg konsisten...

    Selamat Hari Raya Maaf Zahir Batin (Maaf wish dah hujung raya)

    P/S: apa status DPCA??

    ReplyDelete
    Replies
    1. ni sorg lg..lm x muncul..rindu giler..huhuhu..ingt dh lupakn sy..selamat hari raya juga utk awk..
      dpca dh nk kua hujung sept ni.. dptkan la dpca keluaran lovenovel..
      waa..sonok tul jmpa teman2 lm nih..

      Delete
  12. hari-hari saya baca lepas kuar kt fb karyaseni... 2 hari blh abis utk 20 bab.. serius best..

    x sabar nk tau kesudahan cerita zara & daris...

    ReplyDelete
    Replies
    1. serius suka awk suka ngn novel ni..thx so much..zara & daris pun bakal diterbitkan..Inshaa..Allah..thn dpn kot..

      Delete
  13. saya suka akak. akak rajin balas comment. hehehe :* btw buat laa banyak the sweet moment Zara n Daris.

    ReplyDelete