Saturday 16 June 2012


Bab 15: Di Penghujung Cintaku..Adelia

Tertoleh kepalanya ke sana dan ke sini cuba melihat jika makhluk Tuhan yang dia tak nak jumpa kotlah ada di mana-mana. Buat mamat tu tiba-tiba muncul memang harulah. Baik ambil langkah precaution mengelak sebelum terjumpa mamat tu. Tak sanggup! Baik tak payah jumpa sampai bila-bila pun tak apa. Jadi invisible pun bagus jugak ni tapi mustahillah. Kot ye pun realitikanlah sikit! Inikan kehidupan yang sebenarnya bukan drama tv atau novel. Hakikat! Tapi..tak sanggup! Kang jumpa mesti awkward tak sudah. Nik Pasha bukan boleh ditelah mysteriousnya tak sudah. Adelia nampak line clear. Kawasan dalam jangkauan mata nampak bebas dari anasir Nik Pasha. Okay,baru boleh berjalan dengan selesanya. Bukan nak menyorok cuma kalau boleh tak nak ada eye contact atau apa-apa contact lagi dengan mamat tu. Dahlah sikit masa lagi nak bercerai. Lebih baik jarakkan diri sejauh yang mungkin.

Adelia menilik smartphonenya seketika kerana ada mesej masuk. Siap sebelah tangannya bercekak pinggangnya yang langsing. Adelia melihat mesej di skrin. Oh..dari Cikgu Hisyam rupanya. Hehe..Adelia berpusing 360 darjah selepas selesai membaca pesanan ringkas itu. Sekali terpandang surgeon kerek siapa lagi kalau bukan Mr Adzreil tu. Siap boleh pandang antara satu sama lain sebelum berselisih. Dalam gerakan lambat bayangkanlah..
Boleh pulak terjumpa surgeon poyo ni memang tak boleh hadaplah. Sengal! Adelia mencebik. Tak sesuai langsung!Adelia cepat-cepat masuk ke dalam lif apabila ada lif yang terbuka. Okay,selamat! Hehe..
Apa punya penakutlah..Eh,aku tak takutlah! Cuma..entah..aku sebenarnya takut dengan diri sendiri kut! Takut tersalah jatuh di tempat yang salah. Tak salah bukan jika berfikir sedemikian. Adelia termangu sendiri di dalam lif. Fikirannya melayang tak tentu hala. Teringat perangai Nik Pasha yang merimaskan Adelia sewaktu berjumpa dengan Abang Luqman. Suka hati nak peluk-peluk nak pegang-pegang. Abang Luqman pandang semacam je. Jatuh saham aku! Dahlah Abang Luqman tak tahu aku ni dah kahwin. Mesti Abang Luqman fikir yang bukan-bukan tentang aku. Adelia mendengus geram bila mengingati kembali perangai Nik Pasha.
Tapi..Bila berada di rumah pula mamat tu stone je tak cakap apa. Sudahnya Adelia malas nak melayan terus masuk tidur di dalam bilik tak keluar-keluar lagi. Lantaklah..mamat tu nak tidur macam mana. Pagi-pagi hantar Nik Pasha ke hospital pun mamat tu tak banyak bunyi. Adelia je yang heboh bertanya itu dan ini. Buat malu je! Dahlah mamat tu blah macam tu je terima kasih pun tidak. Tak mengenang budi langsung. Hangin satu badan! Lepas ni jangan harap nak tolong. Bila fikir balik memang itulah perangai azali Nik Pasha yang selalu menyakitkan hati. Bukan sesuatu yang baru..

Adelia ceria melangkah masuk ke dalam wad. Suasana wad kelihatan lain. Tengok kawan sekerja nampak happy semacam je buat Adelia tertanya-tanya. Kenapa ek? Adelia senyum melihat Edlin sedang rancak berborak dengan Suraya dan beberapa staf yang lain. Apalagi..

Rancak borak! Apa yang happy sangat ni?” tanya Adelia nak tahu. Mereka berdua itu cuma tersengih. Adelia semakin nak tahu. Gaji naik ke? Atau dapat bonus? Haha..ini belum hujung tahun lagi jadi macam mustahil. Adelia angkat kening ke arah Edlin. Tak sabar nak tahu.

Ada Adel ni habislah.. tak dipandangnya kita.” kata Suraya macam tak puas hati. Gadis itu pandang Adelia atas dan bawah. Lagi buat Adelia penasaran nak tahu. Apa ni? Tak fahamlah..

Apa?! Jangan buat aku suspen!” Adelia tanya lagi dengan wajah suspen tak hengat.

Tak ada benda penting sangat pun just adalah dua orang mamat handsome ni. Actually,melampau handsomenya ada kat dalam wad ni. Sorang HO baru posting and satu lagi patient.” beritahu Edlin dengan wajah teruja yang amat sangat. Edlin dan Suraya tersengih-sengih pasti sedang membayangkan wajah dua orang lelaki yang dikatakan handsome melampau itu. Adelia pula..Ceh..ingat apa! Rupanya pasal lelaki. Haru betullah..

Aku ingatkan apalah..” Adelia mencebik. Setakat lelaki handsome je kot. Hati belum tau handsome ke tidak macam makhluk Tuhan yang seorang itu. Tak mengenang budi punyer orang!

Eh,kau tak tengok lagi! Yang HO tu memang handsome tak hengatlah Kak Ain yang dah kahwin yang hati kering tu sekali nampak je terus cakap handsome. Ini pulak kita yang bujang trang tang tang ni. Yang patient tu pulak kau mesti kenal selalu nampak kat tv penjaga gol Harimau Malaya Fairul Fahimi yang banyak kontroversi tu. Bila tengok live handsome tak hengat jugak badan dia berketul-ketul. Hai..” Sambung Suraya pula dengan wajah keterujaan melampau. Macam tak pernah tengok lelaki handsome. Nampaknya wad ni dah kebanjiran lelaki handsome. Itu yang dapat syndrome perasanitis semua nurse di wad ni. Adelia berasa nak tergelak dengan statement 'Kita yang bujang trang tang tang ni' iyolah tu..bujanglah sangat!

Yelah,handsome!” Adelia buat muka poyo. Semua lelaki budget nak handsome muka yang suam-suam kuku bagaimana pula? Diskriminasi betullah..

Jangan kau pulak yang terlebih sudah bila tengok mamat dua orang tu dahlah.” Suraya mencebik. Budget cantik sangatlah tu! Suraya memang mencemburui Adelia kerana selalu menjadi tumpuan. Adelia pandang wajah Suraya yang mencebik ke arahnya. Aii..budak ni! Selalu buat aku hangin je la!

Terlebih sudah..” Adelia mengajuk cara percakapan Stacy. Siap tergelak sakan saja nak menyakitkan hati Suraya yang terlebih-lebihlah pulak. Aku tak lebih-lebih suka hati cakap aku terlebih pulak. Apada..pasal mamat handsome pun nak bertikam-lidah.

Adelia..” Suraya geram.

Yelah! Yelah! Handsome! Handsome! Nanti aku pergi tengok mamat dua orang tu. Kalau berkenan terus aku buat pakwe.” Adelia berlawak. Cakap di mulut je. Nak berpakwelah sangat. Suami seorang itu pun dah cukup buat hidup dia tunggang-langgang. Mintak ampun..

Eh,jangan nak menggedik ye Adel! Kasi can orang lain pulak. Asal handsome kau je nak rembat.” Suara Suraya makin serius. Apa tidaknya hatinya selalu panas apabila ada HO baru posting di wadnya bertanya siapa Adelia dan nak berkenalan bagai. Aku yang kat depan mata yang begini vouge tak di pandang. Nak jugak kenal dengan budak yang perasan Yunalah, Hana Tajimalah, Dian Pelangilah. Maklumlah Adelia kalau bab bertudung memang ikut fesyen semasa. Kerana bertudung itulah yang membuatkan Adelia yang sedia cantik bertambah-tambah cantik. Menjuih mulut Suraya yang tak berapa Angelina Jolie itu.

Weh,aku tak ke bulur jantan handsomelah. Aku suka lelaki baik hati je rupa jatuh no.2 tapi kalau rezeki dapat lelaki baik hati dan handsome bonuslah tu.” Adelia gelak lagi saja menaikkan darah Suraya. Adelia sebenarnya tak faham dengan sikap Suraya yang selalu tidak berpuas hati dengan dirinya. Ada saja perkara yang membuatkan gadis itu tidak senang dengannya. Selalu sangat mencari pasal dengannya. Mulut Suraya yang selalu mengadu-domba perihalnya dengan rakan sekerja memang buat Adelia bengang dan sakit hati. Hari-hari ada saja hal yang sampai di telinganya. Yang paling tak boleh dengar tu siap cakap dirinya ada hubungan dengan banyak lelaki. Ingat aku ni playgirl apa!

Eh,korang ni macam nak bergaduh pulak!” Edlin menyampuk di tengah perbualan Adelia dan Suraya. Nampak wajah Suraya yang sekejap merah sekejap pink itu membuatkan Edlin harus menghentikan perbualan yang tiada faedah itu. Dia pun tak faham kenapa Suraya anti sangat dengan Adelia.

Mana ada! Aku bergurau jelah dengan Suraya ni. Kalau tak boleh bergurau duk suraulah.” Adelia tidak putus asa menaikkan darah Suraya. Itulah siapa suruh tuduh aku macam-macam. Ingat aku hadap sangat lelaki handsome. Takut nauuu..aku potong jalan! Aku dah kahwinlah! Handsome laki aku,kau tak tengok lagi mau tersungkur berdarah hidung tengok Nik Pasha. Kalaulah..Nik Pasha itu benar-benar suaminya harus dia tayang pada Suraya sampai muntah budak tu. Biar puas hati! Tak sudah-sudah nak cemburu.

Dah! Jom,amik report ni!” panggil Kak Mira yang sudah bersedia di tepi laptop. Bosan dengan perangai gedik Suraya yang menyemakkan mata semua orang. Hari ini pesakit taklah ramai sangat tetapi nak melayan pesakit yang berkelas satu itu yang meletihkan sangat tu. Dah namanya kerja hadap je la! Nasib baik hari ini ada pencuci mata yang menyegarkan urat saraf dari selalu tension yang entah apa-apa duk melayan kerenah pesakit yang entah apa-apa. Hehe..

Okay,semua dah sedia ke?! Suraya! Kau balik jelah dulu..tak payah tunggu report habis.” halau Kak Mira malas nak melayan kerenah Suraya yang entah apa-apa itu. Menggedik je pandai! Kerja cincai! Buat kerja nak dipantau selalu. Kalau dibiarkan akak senior ini jugak yang kena dengan sister kalau ada yang tak kena.

Iyelah kak!” Suraya sengih gembira dilepaskan awal. Sambil itu sempat dia mencanang aktiviti petangnya nanti saja nak show off. “Petang ni aku ada facial tau korang semua. Esok korang semua mesti jealous tengok muka aku yang vouge da vas ni dah licin dan gebu” Suraya gelak dibuat-buat. Semua orang yang ada di situ mencebik. Semua yang ada menyampah betul dengan minah seorang itu. Memang dah terkena wabak PERASANITIS betullah..

Muka macam tak cukup acuan ada hati nak cakap vouge da vas.” JM Alia mengajuk cara percakapan Suraya apabila kelibat Suraya sudah tiada. Meluat tak hengat! Semua yang ada ketawa mengekek. Tak faham ada juga manusia macam itu di dunia ni. Pendengki no.1! Reporter tak bertauliah no.1! Semua bagi kat dialah! Giler kuasa!

Kau kena sabar Adel! Dia memang anti sangat dengan kau. Ada je perkara nak mengata kau tapi kami tahu kau bukanlah macam tu.” ujar Kak Mira. Kesian pula pada Adelia yang selalu menjadi mangsa mulut jahat Suraya.

Biarlah,kak! Dia ada mulut! Janji korang tahu siapa Adelia sebenarnya dah cukup.” ujar Adelia dengan senyum nipis. Ada lagi makhluk Tuhan yang paling menyakitkan hati dari si minah gedik itu siapa lagi kalau bukan orang yang tak megenang budi itu. Nik Pasha!

Okay,kita mula dengan Fairul Fahimi penjaga gol Harimau Malaya ni. Umur 26 tahun. Handsome tak hengat!” sempat pula Kak Mira memuji. Semua yang mendengar tergelak. Boleh tahan juga Kak Mira ni. Ingat kat cik abang kat rumah tu kak oii!!

Diagnosed Meniscus Tear and ACL Tear. Esok nak buat operation Meniscus tear repair and ACL Recon under Mr Adzreil. Kes pertama confirmed with Stafnurse GOT Farhana. Anaest for pre med and Mr Adzreil will see patient PM. To inform HO Dr Nik for insert branula and taking pre operation blood for CM. Consent blood and Operation require MO to counter sign” panjang lebar penjelasan Kak Mira mengenai penjaga gawang Malaysia ni. Adelia tekun mendengar dan mendengar report pesakit dari Kak Mira.

Adelia mula melakukan kerja di wad setelah selesai mendengar dan mencatat report. Perkara pertama telefon klinik untuk mengambil appointment pesakit. Selesai. Kedua memberi ubatan kepada pesakit. Selesai. Ketiga menerima pesakit dari department lain untuk ke kelas pertama. Dalam progres. Bukan seorang dua yang nak masuk ke kelas pertama tetapi perlu ikut turutan siapa dululah. Ke empat discharged pesakit. Ke lima..ini yang malas..nak kena call Mr Adzreil untuk melihat pesakitnya. Dari tadi tak nampak batang hidung. Dah tahu pesakit dah masuk tu datanglah cepat ini nak kena bertelefon bagai. Haish..Si HO incharged Ortho ini pun dah sama naik dengan bossnya sampai sekarang tak nampak batang hidung jugak. Tahulah incharged bukan total di wad ini tetapi kat atas ini pun nak kena tengok jugak. Ini pun nak..haish..

Adel! Dah call HO Dr Nik ?” soal Irma rakan sekerja yang sama bertugas pada petang itu.

Belum! Nak calllah ni.” ujar Adelia sambil memegang telefon dan menekan operator. Apabila sambungan di sambung kepada doktor yang hendak dihubungi. Adelia menunggu talian di jawab. Menunggu siap boleh dengar lagu caller ringtone Fiction B3EAST pulak tu. Teringat Nik Pasha yang terjatuh hati dengan lagu itu ketika di kedai mamak.

Hello!” suara lelaki kedengaran buat Adelia sedar akan kelekaannya. Eh?!!

Hello! Ini Dr Nik Ke?” soal Adelia. Mana tahu tersilap dail ke operator ni.

Ye,saya!” jawab suara itu. Adelia terangkat keningnya mendengar suara yang seakan dikenali. Takkanlah dia kut?!

Er..Ini dari wad 8 Mawar ni ada Pesakit nak di masukkan branula dan ambil darah pre op,doktor!” beritahu Adelia dengan suara agak bergetar. Tak kot! Bukan dia..

Okay,saya datang!” doktor itu tidak banyak soal dan menyetujui untuk datang.

Okay,thanks!” Adelia letak telefon. Termenung seketika..

Adel! Mr Adzreil datang tu kau follow ye!” Irma terus letak tanggungjawab besar di bahu Adelia. Takut nak mengikuti surgeon berangin itu berjumpa pesakit.

Irma! Kau nikan..” Adelia tak sempat habis cakap muncul wajah kerek yang selalu lokek dengan senyuman di hadapan mereka. Berdiri dengan penuh karisma tanpa senyum. Walaupun gayanya begitu mengujakan hati wanita tetapi dengan kerektor seperti hampeh. Haram tiada siapa nak dekat. Dia ni angin kus-kus selalu tak pernah nak ceria. Kenapa ek?!! Muncul soalan dibenakknya. Apa yang menyebabkan lelaki ini begini? Kalau serius dengan kerjaya pun takkanlah sampai teruk sangat perangai anginnya macam ada sesuatu..

Tanpa disedari Adelia merenung tepat ke arah Mr Adzreil. Lama. Adzreil yang sudah lama tidak direnung oleh perempuan terkedu seketika. Jururawat di hadapannya ini sering menaikkan darahnya setiap kali membuat rondaan melihat pesakit. Ada saja nak dijawabnya. Malah terlalu berani bersuara jika tidak berpuas hati jika dia memperlekehkan kerja jururawat. Adzreil terpesona melihat kejernihan anak mata jururawat itu. Hitam dan bersinar. Melekakan mereka berdua berpandangan antara satu sama lain. Tenggelam di dalam fikiran yang menerawang entah ke mana. Sesuatu yang baru sedang menyuntik ke segenap salur-salur darahnya meningkatkan hormon endorphine melajukan pecutan jantung apabila adrenalin mula menjalankan peranannya yang memuncakkan emosi Adzreil. Sudah lama perasaan itu pergi kini pencetusnya ada di hadapannya masih di dalam lamunan.

Ehem..” ada deheman mengganggu kelekaan mereka berdua. Adzreil dan Adelia sama-sama memandang ke arah empunya suara. Mulut Adelia dah macam O besar dah ni. Siapa lagi kalau bukan suami 'tersayang' sedang memandangnya dengan pandangan tajam. Hai..ingatkan boleh mengelak tetapi harapannya tidak ditunaikan oleh Allah nampaknya. Mahu atau tidak mahu. Rela atau tidak rela. Nak tak nak. Hadap je la! Adelia berlagak selamba. Ingat Adelia! Ini budak tak mengenang budi punyer orang!!!

Bos! Sorry lambat,ada hal kat wad periphery yang lain.” beritahu Nik Pasha. Matanya sempat dijelingkan ke arah Adelia yang tadi bukan main lama bermain mata dengan surgeon Ortho yang boleh tahan kacak ini. Nik Pasha tidak menyukai apa yang dilihatnya. Budak inikan tak sudah-sudah menggetarkan hati semua lelaki. Cuba duduk diam-diam di dalam wad ini. Mata tu jaga. Tingkah tu jaga. Ini tidak dengan lenggang-lengguk berjalan pun mengundang banyak mata memandang membuatkan Nik Pasha panas hati. Apa yang ada pada budak itu pun tidak tahu?! Diam-diam dari jauh Nik Pasha pernah memerhati Adelia. Berbulu matanya melihat bukan sedikit duk bertegur sapa dengan Adelia sepanjang berjalan nak ke wad kalah pak menteri. Pesona Adelia keterlaluan. Nik Pasha berasa nak disarungkan jubah besar ke badan Adelia yang langsing dan menggiurkan dari tatapan mata lelaki. Dengan uniform jururawat yang mengikut bentuk badan menyeksakan hati lelaki Nik Pasha jika melihat mata lelaki lain memandang nakal. Dahlah putih! Rasanya nak je komplen kat kementerian kesihatan supaya menukarkan saja uniform jururawat kepada jubah dan purdah. Itu lagi bagus! Macam kat Arab tu.

Tengok Ct scan pesakit ini dulu bos! Reportnya dah keluar.” Nik Pasha berlalu ke arah PC di kaunter jururawat lalu duduk dan membuka profile pesakit. Adzreil mengikuti Housemannya dan sama duduk. Sewaktu hendak melabuhkan duduknya Adzreil sempat memandang Adelia yang sedang menarik troli round. Lenggang-lengguk Adelia membawa troli itu membuatkan mata Adzreil menakal. Boleh tahan jugak nurse ni! Hati kecil nakal Adzreil berkata. Adelia dikala itu sedang menyiapkan troli round dengan dressing towel kerana nanti hendak di buka wound pesakit. Adelia tidak perasan tingkahnya diperhatikan.

Nik Pasha pula dah menyirap dengan kenakalan mata surgeon yang terkenal tiada perasaan sehingga dipanggil RoboDoc oleh houseman yang lain. Ish..dia ni! Korek biji mata tu kang! Adelia ini pun satu. Sekeh karang!

Bos! Tengok ni!” Nik Pasha bersuara berusaha mengalihkan perhatian surgeon Ortho itu. Adzreil berpaling dan berlagak seselamba yang boleh walaupun tertangkap berpandangan nakal dengan nurse comel-lote. Sedikit sebanyak menurunkan percentage kredibilitinya sebagai surgeon yang disegani. Ini pasal nurse itulah. Lain macam saja perasaannya ketika ini. Suntikan endorphine begitu menyengat.

Di kamar pesakit yang terkenal dengan kejaguhannya di dalam arena sukan bola sepak. Fairul Fahimi penjaga gawang Malaysia begitu tenang menyandarkan badannya di katil yang di pro-up 90 darjah. Dengan bantuan katil yang boleh dilentur sesuka hati dengan remote controller membuatkan Fairul Fahimi begitu santai. Di meja kardiaknya pula terdampar ipad2 dengan skrin terpamer ikon facebook. Adelia sempat menjeling. Orang terkenal pasti ramai peminatnya pasti beribu friends agaknya. Telah Adelia.

Di dalam kamar itu, Mr Adzreil dan Dr Nik Pasha sedang menemubual Fairul Fahimi mengenai operasi pembedahan ahli sukan itu pada keesokan harinya. Adelia tekun mendengar penjelasan yang dibuat oleh Mr Adzreil kepada ahli sukan yang boleh tahan kacaknya itu. Sesekali mata Fairul Fahimi beralih ke arah Adelia. Nik Pasha menjeling. Adelia yang tidak senyum pun kelihatan tersenyum pada pandangan mata Nik Pasha. Melihat Fairul Fahimi yang kelihatan tidak jemu memandang isterinya membuatkan Nik Pasha geram. Kenapalah hatinya sentiasa hangat bila melihat situasi begini. Tarikan fizikal Adelia melampau menyebabkan Nik Pasha gelisah saban waktu. Oleh kerana itu,dia seboleh-boleh cuba mengekalkan jarak di antara mereka berdua. Ingat Darwina,Pasha! Dialah wanita yang kau cintai Adelia hanyalah tarikan fizikal semata-mata.

Kedengaran pintu bilik Fairul Fahimi di ketuk. Tak lama kemudian muncul seseorang yang amat Adelia kenali juga. Dr Irfan Farel! Buat apa di sini? Adelia berkerut kening. Wajah Adelia yang berkerut kening dapat dilihat jelas oleh Irfan. Ceria hatinya kerana dapat juga berjumpa Adelia walaupun di dalam lingkungan waktu bekerja. Agak lama juga mereka berdua tidak ke temu. Masing-masing sibuk dengan hal masing-masing. Cuma facebook pengantara mereka berdua sejak dua,tiga hari ini. Rindu pula pada dara pujaan. Doanya termakbul berharap kedatangannya ke wad kelas pertama itu tidaklah mengecewakan. Dengar saja ada pesakit untuk pre med di wad kelas pertama Irfan segera menawarkan diri. Harapannya tidak sia-sia. Tersenyum berjela bila wajah pertama dilihatnya adalah Adelia.

Adelia senyum. Gembira melihat Irfan di kala itu. Sambil memeluk buku report Adelia cuma memandang Irfan dengan senyum tanpa pudar dibibirnya. Tiba-tiba Adelia terfikir sesuatu. Nik Pasha. Dr Irfan Farel. Mr Adzreil. Fairul Fahimi. Adelia baru tersedar ke semua lelaki yang berada di dalam bilik itu dan hanya dia saja bunga di situ. Seganlah pulak! Semua lelaki itu pula kacak-kacak belaka. Bila di kelilingi lelaki-lelaki kacak tiba-tiba terasa perutnya macam ada butterflylah pulak. Gugup. Sungguh kebanjiran lelaki kacak di dalam wad ini.

Hai,saya Dr Irfan! Anaest for pre med today.” Irfan memperkenalkan diri. Lelaki-lelaki kacak yang ada di sekitar Adelia cuma mengangguk tanpa senyum.

Okay,Encik Fairul! Harap you dah faham dengan prosedur pembedahan itu nanti ye!” ujar Mr Adzreil yang tidak lagi betah di situ.

Okay,saya faham!” Fairul Fahimi mengangguk faham. Kemudian matanya masih setia mencari wajah nurse yang jelita. Terpikat!

Mr Adzreil juga memandang Adelia di kala itu. Nik Pasha yang berada di situ berasa seperti tunggul pula melihat para lelaki yang hebat-hebat memandang wajah isterinya sedari tadi. Nik Pasha panas terutama melihat lelaki yang memboncengkan isterinya dulu ada di hadapannya kini. Rupa-rupanya doktor juga. Orangnya pun boleh tahan kacak. Nik Pasha bengang melihat ramai lelaki kacak sedang memberi perhatian terhadap isterinya. Kalaulah mereka pernah melihat wajah comot Adelia waktu di sekolah dulu alangkah bagus. Tapi..bila diingati balik wajah Adelia dulu teramatlah comel sebenarnya. Entah kenapa bila dah tak suka ada saja perkara yang nampak jelik di mata. Adelia..kusut betullah hati ini dengan kehadiranmu. Nik Pasha berlalu pantas mendapatkan pintu. Baik dia keluar!

7 comments:

  1. alahai..suweet yee..
    sabar byk2 eh nik pasha..

    ReplyDelete
  2. akhirnya dpt jgk post entry tbaru. hrp sukalah..ini time adelia kasi bengang sama pasha plak! hehe..okay teruskn menyokong sy mhasilkan karya yg dpt membuai perasaan pembaca..thanks a lot!

    ReplyDelete
  3. padanmuka nik pasha....hahahahaha.......

    ReplyDelete
  4. Gelakkan nik pasha ye..cian die tau..

    ReplyDelete
  5. tak cian ngan si pasha tu la,ayu...nak ayu buat adel kuat dan mengancam (mmg pon heheheh), biar dunia pasha tunggang-langgang, blm msk si kekasih hati nye tu. i cant wait 4 that 2 happen...terbaekkkkkk

    ReplyDelete
  6. sukernya. ..pasha sudah jeles tak hengat.. ahahahahhaa.....seronok baca biler adelia yg sgt innocent vs pasha yg makin jeles

    ReplyDelete
  7. N3plzzzzzzz...rindu dgn Adelia dan Pasha...huhuhuhu...

    ReplyDelete