Tuesday 3 September 2013


BAB 22: SESUNGGUHNYA..DIA LELAKI PELINDUNGKU

“BERHENTI..Zara cakap berhentikan kereta ni!!” Zara menjerit kuat memaksa Qaiser memberhentikan kereta Bumble Beenya ke tepi jalan. Zara harus berjumpa dengan Daris walau apa pun terjadi. Daris perlukannya.

“Stop yelling, Zara! Sakit telinga abang!” marah Qaiser perit mendengar Zara menjerit kuat di telinganya. Suara high pitch Zara boleh pekakkan telinganya nanti.

“Ha..tau pun! Turunkan, Zara! Daris perlukan Zara sekarang ni.” gesa Zara tidak lagi menjerit.

“No! I won’t!!” Qaiser pula yang menjerit takkan melepaskan Zara begitu mudah. Sakit hati! Zara tak habis-habis menyebut nama lelaki lain dengannya.

“Kenapa abang gila sangat ni? Apa yang abang nak sebenarnya?” Zara tak dapat nak bersabar lagi. Qaiser langsung tidak mempedulikan perasaannya. Sesuka hati! Ingat dia patung?! Boleh berbuat sesuka hati tanpa bantahan. Dia manusia..ada perasaan..dari dulu Qaiser tak pernah menjaga hatinya langsung!

“Abang nak Zara putuskan hubungan Zara dengan budak tu!” dengan kuasa veto Qaiser memberi arahan. Wajib putus!

Bulat besar mata Zara pandang Qaiser dengan perasaan sungguh tak percaya.

“Apa?”

“Putuskan! Dengar cakap abang ni! Zara tak boleh ada hubungan dengan sesiapa pun kecuali abang!” bentak Qaiser kuat.

 Zara terkedu. Memori terus melayang ke masa lalu mereka. Qaiser masih tetap sama dengan sikap diktaktornya mengarah Zara supaya memutuskan hubungan dengan lelaki lain. Kalau tak diikutkan, Zara tahu pasti Qaiser akan mengugutnya. Itu dulu..bukan sekarang..Zara takkan mengalah..dia bukan budak-budak lagi nak mengugut bagai.

“Dengar sini abang..Zara takkan putuskan hubungan Zara dengan Daris. Tak kira apa pun berlaku! Abang tak ada hak nak menentukan hidup Zara.” tegas Zara. Dia takkan sesekali mengalah.

“Zara kena dengar cakap abang! Putuskan! Kalau tak..” belum sempat Qaiser mengugut Zara cepat memintas.

“Kalau tak kenapa? Grounded? No more Disneyland? Shopping? Zara dah besar nak mengugut macam tu la abang! Lagipun, mama dan papa Zara tak kisah! Diorang lagi suka dengan Daris. Abang siapa nak halang, Zara? BUKAN SESIAPA!” hambur Zara dengan sinis sekali.

Qaiser sentap tak hengat mendengar kata-kata Zara yang benar-benar mencabar kewibawaannya.

“Oho..betul-betul berlagak sekarang ni, eh! Zara ni nak kena ajar! Baru nak dengar..” Qaiser membentak keras.

Qaiser yang panas hati terfikirkan sesuatu. Zara harus diberi pengajaran paling keras dan akan diingati sampai bila-bila.

Qaiser melajukan lagi kereta Bumble Beenya menuruni perbukitan dan menyusuri jalan di  tepian laut.

Ke mana? Zara dah cuak gila kerana Qaiser menghala ke arah jalan raya yang gelap dan tiada orang.

“Abang nak bawa Zara ke mana ni?” Zara pusing kepalanya ke kiri dan ke kanan. Kalau dibuat terejal Qaiser berhentikan dia di tempat gelap dan tinggalkan dia di sini untuk membalas dendam memang padan muka sangat-sangat dengan dirinya. Gerenti terngadah menapak di dalam gelap. Siapa nak menolong? Malam semakin larut sah-sah puan ponti (pontianak) takpun encik poco-poco (pocong) yang keluar karang menolongnya. Yelah, tolong bagi semangat dia lari pecut 1000 kilo. Jangan Qaiser buat gila tinggalkan dia di sini sudah. Zara takut gila!

“Kenapa? Takut?!” Qaiser sengih sinis. Sengaja membrek keretanya di tempat gelap.

“Turunlah! Tadi nak sangat turun, kan!” halau Qaiser tanpa perasaan.

“Tak nak!” Zara membeku. Memang taklah!

“Tadi heboh sangat nak keluar! Apalagi keluarlah!” bentak Qaiser.

“Jangan jadi macam budak-budaklah, abang! Abang buat apa pun kat Zara, Zara tetap dengan teman lelaki Zara. Zara cintakan Daris!” Zara betul-betul malas nak melayan perangai tak semengah Qaiser ni. Entah apa-apa! Nonsense!

“Zara tak nak keluar? Okay, abang paksa Zara keluar!” Qaiser buka pintu dan berlalu ke pintu di sebelah Zara. Memaksa Zara keluar dengan kasar dan menolak Zara jauh dari keretanya.

“Abang ni, kenapa? Suka sangat sakitkan, Zara! Abang buat Zara macam ni, ingat Zara takut dan ikut cakap abang? Jangan harap! You know, you’re such a loser!! Loser je yang buat perkara bukan-bukan macam ni!” kan, dah keluar perkataan kesat. Zara betul-betul sakit hati. Lantaklah! Kalau tinggalkan dia di sini pun. Nanti kita kawan ye puan ponti and encik poco-poco! Be nice to me, I orang baik-baik! Zara sedapkan hati.

Tanpa menunggu Qaiser membalas balik Zara menolak badan Qaiser yang menghalang laluannya sekuat hati. Hambik kau! Geram punya pasal.

Terus berjalan sambil membentak-bentak. Memang patut dia bersikap begitu, kena tinggal der..dekat jalan tak ada orang. Sah-sah hangin giler!

Belum sempat melangkah banyak tapak lengan Zara direntap dari belakang. Ditarik kasar sehingga ke kereta dan dah tentu kena henyak kasar  di seat kereta. Seperti biasa! Qaiser mana nak layan dirinya dengan baik-baik. Nasib baik tak kena campak saja!

“Huh, tercabar ke?” Zara tak habis lagi menyakiti hati Qaiser. Bagi cukup-cukup! Ingat dia seorang saja yang boleh menyakiti? Aku pun bolehlah! Zara puas hati sangat-sangat.

“Zara..Zara..jangan kerana mulut badan binasa..” sinis.

Qaiser meneruskan pemanduannya.

Zara lega, Qaiser memandu pergi dari situ. Zara gembira mungkin Qaiser sudah mengalah dan akan menghantarnya balik ke hotel dan dia akan berjumpa dengan Daris.

Qaiser menghala keretanya bukan ke hotel tetapi ke villa persendiriannya yang berada jauh dari Pekan Kuah dan sudah tentu jauh dari orang.

Zara sebentar tadi gembira dan lega Qaiser akan menghantarnya balik ke hotel terus berubah wajahnya. Ternyata sangkaannya silap.

“Kenapa bawak Zara ke sini? Zara nak balik ke hotel!” Zara bengang! Qaiser tak habis-habis lagi dengan perangai bukan-bukannya. Nak apa lagi ni?

Kereta dibrek mengejut nasib baik kepala Zara tidak terhantuk. Menjeling mata Zara dengan sikap kasar Qaiser terhadapnya tak sudah-sudah.

Mereka berada di hadapan villa yang Zara tidak pernah tahu pun kewujudannya. Ini bukan villa rasmi Armada di Langkawi. Zara amat pasti.

Qaiser tidak mempedulikan kata-kata Zara terus keluar pergi mendapatkan Zara di pintu sebelah.

“Keluar!” herdik Qaiser kuat. Setelah membuka pintu kereta selebarnya.

Zara membeku. Berpeluk tubuh. Mendongkol geram.

“NO!” percuma! Zara takkan sesekali keluar.

“Zara tak habis-habis nak berdegil! Dah! Ikut abang masuk!” Paksa Qaiser sambil menarik Zara keluar dari keretanya.

“Tak nak! Jangan paksa, Zara! Zara nak balik!” Zara masih berdegil.

“Keluar, Zara!” paksa Qaiser lagi. Berjaya mengeluarkan Zara dari kereta.

Zara terpinga-pinga dengan sikap Qaiser.

“Ikut abang!” Qaiser menarik Zara supaya mengikutnya masuk ke dalam villa.

Zara meronta-ronta cuba melepaskan tangannya dari pegangan tangan Qaiser.  Mengeraskan badannya supaya Qaiser berhenti menariknya ke dalam.

Qaiser terus menarik sehingga masuk ke dalam villa. Lampu dibuka dan pintu ditutup rapat-rapat. Zara pula ditolak ke depan.

“Buat apa kat sini? Zara nak baliklah!” Zara meluru ke pintu tetapi sempat ditahan oleh Qaiser dengan lengan memeluk leher Zara.

“Not so fast..” Qaiser berbisik di telinga Zara.

Zara geram gila! Tanpa berfikir panjang menggigit lengan Qaiser kuat-kuat. Ha kau..suara Qaiser menjerit satu pulau boleh mendengarnya. Padan muka!

Zara meluru ke pintu lagi.

“Zara ni degil betullah!” Qaiser juga meluru mendapatkan Zara. Menarik dan menghumban Zara ke dinding.

Zara yang terhumban ke dinding terasa sakit di bahu. Memegang bahunya dengan pandangan tajam ke arah Qaiser. Ini sudah melampau!

“Sampai hati abang buat Zara macam ni?” Zara bengang kerana dia selalu dikasari oleh Qaiser. Tak pernah nak berlembut! Huh!

“Kalau Zara dengar cakap abang, tak adalah abang buat Zara macam ni! Tinggalkan budak tu, habis cerita!” Qaiser bangkitkan kembali permintaannya.

“Kalau Zara tinggalkan Daris..selepas tu abang nak buat apa kat Zara? Biarkan Zara..terkontang-kanting sendiri..abang pula bertunang dan berkahwin dengan perempuan lain.” Mungkin itu yang Qaiser nak. Biarkan dirinya sendirian tanpa teman dan Qaiser pula berbahagia dengan perempuan lain. So..selfish!

“Zara takut sangat tak kahwin ke?” sakat Qaiser sinis.

“Tak lucu..” Zara mencebik. Menyampah gila!

“Apa susah sangat, Zara! Kahwin saja dengan abang! Tapi, abang tak janji yang nombor berapa!” jenaka sinis dan nakal. Qaiser senyum lebar menyakitkan sungguh hati Zara.

“Jadi isteri robot abang? Dalam mimpi! Zara rela tak bersuami kalau pilihan terakhirnya abang!” balas Zara dengan sinis juga.

“Hai..dulu tak ingat apa yang Zara sanggup lakukan untuk abang? Nak ambil hati abang? Belum terlewat lagi ni..” Qaiser tak habis-habis mengingatkan Zara dengan peringatan yang terlalu sinikal.

“Pergi mampuslah! Jangan harap! Aku nak balik!” Zara dah bosan Qaiser selalu mengingatkan kebodohan masa lalunya. Tak guna bercakap elok-elok dengan manusia tak reti bahasa dan selfish macam ni! Zara meluru ke pintu lagi.

Qaiser menahan lagi.

“Lepaslah!! Lepaslah, bodoh!! Hii..” jerit Zara geram-geram. Suaranya pula bergegar satu pulau.

“Stop shouting, Zara!”

“Tolong! Tolong!” Zara tak peduli terus meminta tolong. Berharap seseorang akan menolongnya. Dia harus keluar dari villa ini, Daris tak tahu apa kisahnya? Janganlah jadi apa-apa dengan Daris. Zara sempat terfikirkan Daris.

“Jeritlah! Ingat ada orang dengar?!” Qaiser memegang kemas pergelangan tangan Zara. Sakit hati Zara bercakap kasar dengannya tadi.

“Tolong! Tolong!” tak percaya, takkan tak ada orang langsung. Pembantu rumah ke? Tukang kebun ke? Siapa-siapa sajalah!

“Dah habis jerit? Tak guna nak menjerit macam orang gila. Tiada siapa yang mendengar! Seluruh kawasan ni, semua abang yang punya!” dengan angkuh sekali sambil bercekak pinggang.

Zara menjerit lagi meminta tolong. Tak peduli! Ada tak ada..janji jerit kuat-kuat biar putus urat halkum pun tak apa. Biar Qaiser stress dengan jeritannya.

“Zara ni bisinglah!” Qaiser dah sakit telinga mendengar Zara duk terjerit-jerit sedari tadi. Telinga dah rasa berdengung dah ni. Stress!

Zara masih terjerit-jerit! Macam orang gila menjerit tak sudah-sudah. Lantak! Selagi tak bawa dia keluar dari sini sampai esok pagi pun dia sanggup menjerit biar Qaiser sakit jiwa mendengarnya.

“Stop shouting, Zara!” herdik Qaiser kuat. Bengang kerana Zara tidak berhenti menjerit macam orang gila.

Zara menjerit lagi. Sengaja menaikkan darah Qaiser.

“Oho..suka menjerit sangatkan?! I’ll make you stop shouting!” Qaiser menangkap kedua belah tangan Zara lalu dihenyak ke dinding.

Zara meronta..

Qaiser memaksa dan menciumi Zara dengan rakus dan kasar. Terus tiada jeritan lagi.

“You..psycho!” pekik Zara berang. Selepas bibirnya dilepaskan kasar oleh Qaiser.

Qaiser hanya tersenyum herot. Puas hati!

Sakit hati melihat senyuman sinis tersungging di bibir Qaiser membuatkan Zara meronta macam orang gila lagi. Zara nak lempang muka jantan tak guna ni! Yang hanya pandai menggunakan kekuasaannya sebagai lelaki menundukkan perempuan yang lemah. Sungguh, seorang pengecut!! Maki Zara dalam hatinya.

Zara meronta dan meronta..

Qaiser menahan Zara dari meronta dan tunduk mencium Zara dengan rakus sehinggakan Zara lemas dan tidak berdaya melawan.

“Stop shouting, Zara! Or..I’ll stand here kissing you all night!” ugut Qaiser. Tiada perasaan bersalah langsung memperlakukan Zara sesuka hati.

“Abang teruk gila! Such a jerk!” jerit Zara dah tak tertahan lagi. Qaiser langsung tidak menghormati dirinya.

Air mata yang mengalir di pipi Zara tidak dapat memancing simpati di hati batu Qaiser.


“Ini sikit je, Zara! Malam ni Zara taulah untung nasib Zara. Kalau Zara dengar cakap abang dari tadi. Kita takkan berakhir begini.”

Mendengar saja kata-kata Qaiser yang amat mencurigakan Zara bertindak lebih agresif untuk melepaskan dirinya. Sekali dia diheret masuk ke dalam kamar utama villa itu Zara takkan tahu apa untung nasibnya nanti? Zara meronta-ronta sekuat-kuat hatinya.

Qaiser dah malas nak melayan rontaan Zara terus mengangkat Zara dan membawa Zara masuk ke dalam kamar utama. Zara tidak dapat melepaskan dirinya lagi.

 
KEPALA Zara sakit sangat ketika dia bangun dari tidur. Badannya sakit, lemah dan lesu. Zara meraba pipinya yang masih melekat dengan air mata yang telah kering. Semalaman dia mengongoi kesedihan. Segalanya telah berakhir. Qaiser boleh bertepuk tangan sekarang dengan kemenangannya sebagai seorang lelaki durjana.

Walaupun kepalanya masih sakit kerana terlalu lama menangis namun digagahi juga untuk bangun. Pakaian yang bertaburan di atas lantai ingin dikutip dan dipakai kembali menutupi badannya. Zara tahu walaupun dia lengkap berpakaian dirinya masih seorang yang kotor dan tercemar. Zara terlalu bersedih bila mengenangnya. Air mata mengalir lagi.

Zara menarik rapat comforter dan ingin turun dari katil. Belum sempat kakinya jejak ke lantai lengannya ditarik. Zara menoleh.

“Kenapa menangis?” tanya Qaiser dengan wajah mendatar tanpa riak bersalah langsung.

Soalan apa tu? Zara betul-betul menyirap. Sebelum dia bertambah-tambah sakit hati baik dia keluar dari villa jahanam ni secepat mungkin. Tanpa mempedulikan Qaiser Zara cuba turun lagi dari katil.

“Nanti dulu!” kejap pegangan tangan Qaiser di pergelangan tangan Zara. Menyakitkan!

Zara cuba melepaskan tangannya.

“Nak menangis bagai ni, apa hal! Zara yang minta semua ni terjadi.”  Mudahnya berkata-kata. Tangan Zara dilepaskan begitu saja seperti membuang sampah lagaknya.

Pang!! Tamparan ketiga dari Zara singgah kuat di pipi Qaiser. Dia juga punya maruah.

“How dare you?!” Zara cukup melenting.

“Dare? Abang dah dapat Zara..ingat budak tu nak Zara ke selepas ini?” tersenyum sinis sambil merasa pipinya selepas ditampar oleh Zara. Kebas tapi berpuas hati sangat!

“Melampau!” Zara cuba menampar lagi tetapi dengan cepat Qaiser menangkap pergelangan tangan Zara.

“Whatever, Zara! Last night..I’m your first one. I’m sorry..that I don’t feel impressed with it that much. Zara kaku sangat! Tak ada feel!” sengaja menambah tahap sakit hati Zara ke skala ritcher gunung berapi meletup.

Zara terlalu marah sehinggakan dia tidak tahu nak berkata apa-apa lagi. Hanya jari telunjuknya diangkat dan dijatuhkan dengan keluhan berat. Zara terus turun dari katil dan mengutip pakaiannya satu persatu. Kemudian, ke bilik air dan bersiap pantas. Zara keluar lima minit selepas itu.

Menonong ke pintu tanpa menoleh dan berkata apa-apa dengan Qaiser. Dia harus pergi. Buat apa dia di sini lagi? Nasi sudah menjadi bubur.

“Where are you going?” Qaiser bingkas bangun dari katil.

 “Go away from you!” Zara melangkah laju ke pintu.

“I won’t let you go!” Qaiser tangkas menghalang selepas cepat-cepat membalut tubuhnya dengan tuala putih.

“Abang nak apa lagi? Zara dah tak ada apa lagi dah! Nak nyawa Zara ni? Baru puas hati abang? Kill me..if that can satisfied you!” Zara mengongoi menangis. Dia penat sangat dengan kerenah Qaiser. Tak tahu apa yang lelaki itu mahukan sebenarnya?

“Buatlah! Puaskan hati, abang! Kalau Zara ni tak layak untuk hidup dengan lelaki lain. Bunuh, Zara!” tangan Qaiser dicapai lalu dengan tangan Qaiser dia menampar wajahnya sendiri banyak kali dengan penuh geram dan sakit hati. Biar!

“Enough! Enough, Zara!” Qaiser terkejut sangat dengan tindakan Zara menyakiti dirinya sendiri dengan tangan lelakinya. Tangan ditarik pantas.

“Zara juga seorang manusia, abang! Bernafas..ada hati..ada perasaan sama macam abang. Tapi, kenapa abang tak pernah nak faham Zara. Abang hanya tahu menyakiti Zara dari dulu sehinggalah sekarang. Apa dosa Zara pada abang? Cakaplah abang! Apa salah Zara?” paksa Zara sambil memukul Qaiser. Zara dah macam orang sasau. Kepalanya terlalu sakit akibat terlalu banyak menangis dan tekanan perasaan yang dihadapi benar-benar membuatkan dirinya menjadi terlalu bingung.

Qaiser hanya diam.

Zara terus memukul, memaksa Qaiser berterus terang dengannya. Apa yang Qaiser tidak puas hati dengannya? Apa yang Qaiser nak sebenarnya?

Zara terduduk di lantai sambil menangis teresak-esak.

“Abang nak Zara putuskan hubungan Zara dengan budak itu saja! Tapi, Zara degil tak nak dengar! Kalau Zara dengar cakap abang..” kata-kata Qaiser mati di situ.

“Zara siapa buat abang? Kenapa nak sangat Zara putuskan hubungan dengan Daris? Abang cintakan Zara ke?” tanya Zara cuba memahami Qaiser. Cintakah lelaki itu kepadanya? Keliru sangat dengan sikap Qaiser.

“Tak! Abang pasti bukan kerana cinta. Zara terlalu mencabar abang! Semuanya kerana tidak mahu kalah!” jawapan kejam seorang lelaki.

Terlalu luluh perasaan Zara mendengarnya. Adakah hatinya, perasaannya, tubuh badannya hanya permainan bagi Qaiser?

Zara menangis semahunya..

PESANAN PENULIS:
Lariiiikkkkk..nak nyorok3..sori byk3..tau ramai yang xpuas hati..sabar2..this story hard to explain just follow the flow..er..aloo..jangan marah kat sy ye.. ( ^_^ )

 

21 comments:

  1. JAHAT QAISER X SUKA KESIAN ZARA MANA DARIS NI HARAP-HARAP ZARA X APA-2.

    ReplyDelete
  2. kesian zara..qiser ni jahat sangat :(

    ReplyDelete
  3. Kalu ini mcm... qaiser has to be responsibled to what had happened.

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  5. what gila!! rsa nk terajang jer qaiser..zara repot jer polis biar qaiser kne tgkp..huh dia igat dia hebat ke..kurang ajr pye laki..ish pnas btl ati..apa lah nsb zara lps nie yek..cian kt daris..

    i dont like qaiser.. huh!!

    ReplyDelete
  6. ala.,knp jdi cmni..xske2..ksian kt zara..kejam gler si qaiser ni..huhu

    ReplyDelete
  7. lelaki tak guna..tak guna..tak guna..sila nyanyi mcm yuna..huhuhu..tidak seindah yg kita impikan..disaat beginilah Zara perlukan pelindungnya..hm..sedih pulak buat entry nih tp tu la..idea kat kepala ni kejam sgt..nk jugak tough2 plot..

    ReplyDelete
  8. Tak guna punya Qaiser... tak rela dia buat Zara macam tu. Daris where are you jangan nak jeles sangat dengan Zara. Kesihan Zara, Daris boleh terima tak Zara, she really needs pelindungnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. psoalan bmain..adakah dariskn terima zara? kene tggu next chapter la..jeng3..

      Delete
  9. I love the story line.ive seen it smewhere coz i love lakorn.. Im guessg there must be some twisted hero. Am guessg basd on the story line. Keep it good work writer. U did an intrstg work.love ya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. thx harmila..love my story line..twisted hero? may be..or..maybe not..hehe..we'll see how they goes..

      Delete
    2. yup...i agreed..this rape part is totally same with lakorn sawan biang....the dialogues too...i do love your story but not in this part....love your originality..

      Delete
    3. dear kaisyize..thx remind me..apreaciate it a lot..you will see my originality in my writing after this..this chapter..in printed version not as you thought..i will edit with my style..

      Delete
  10. oh my ALLAH.cian lh sngt kat zara...hantu nyer qaiser!!!!!!!!!!daris dimana kh diri mu tika zara diperlaku kn cam...olih mamat hampeh tuh!luluh ati zara bile,maruah diri dh tergadai... namun qaiser laku kn demi memuas kn nafsu dn penting kn diri sndri....ape akn terjadik hubungan zara dn daris???daris bimbing n jadik pelindung zara walau ape pn yg dh terjadik pd zara....pleaseeeeeee....huuuaaaaaaaaaaaaa....nk nangis laju2 dek...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kak..jgn mraung..tau sedih...isk..isk..wait the next chapter ya..kut mraung lg..sedia tisu siap2..

      Delete
  11. kesiannya kat zara..mana g lelaki pelindung zara..frust sbb zara x dapat d selamatkan.apa2 pn tangkap leleh la jugak.

    ReplyDelete
  12. No this is suppose the story to be...to see the strong of women strenght..to see the weaknes of a arrogant man...seego mana pun lelaki pasti melutut dia kaki seorang wanita kerana itulah cintanya....kalau x nak kena bomb pastikan ada sambungannya huhuhuu ganas tak? hehehhee

    ReplyDelete
  13. tk mo lh dek writer...jgn lh dera jiwa2 kami yg ikut rase ape yg jadik kat zara....mmg akk dh meraung sesangat dekkkkkk....huhuhuhuaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

    ReplyDelete
  14. woooweeeeee...cik ayu y so ganas???...tapi kan mmg ada karakter cam si q ni...kalu yg realiti nye mmg ada tak berubah langsung, nak tau jugak si q ni akan berubah ker???hhmmmm

    ReplyDelete