Monday 16 July 2012


Bab 19: Di Penghujung Cintaku..Adelia


Pengembaraan bermula..


Walaupun hati tengah bleeding..Plus! Plus! Namun..konvoi tetap diteruskan seperti yang di rancangkan. Cikgu Hisyam sudah lama menunggu di Tol Gombak. Sesampai saja di Stesen Minyak Shell di Tol Gombak, Cikgu Hisyam atau kini menyandang gelaran Dr juga tetapi Dr PHD seorang pensyarah di Universiti Malaya sedang bersarapan pagi di McDonald. Adelia senyum apabila melihat wajah Cikgu Hisyam di hadapannya yang juga turut tersenyum apabila melihat Adelia.


Assalamualaikum,Cikgu!” sapa Adelia macam budak sekolah. Saja berlawak dengan cikgu yang banyak membantu dia di dalam pelajaran dulu. Adelia lantas menarik kerusi dan duduk berhadapan dengan cikgu kesayangannya.


Waalaikumussalam,anak murid!” Hisyam sengih lantas menarik pipi Adelia dengan kuat-kuat.


Adoi! Adoi! Sakitlah Cikgu!” Adelia menarik tangan Hisyam yang sedap mencubit pipi gebunya. Cikgu ni..


Cikgu ni..sakit tau!” Adelia mencebik. Konon marah..


Alooolooo..cubit sikit je! Geram tengok pipi gebu anak murid macam telur ghebus!!” Hisyam ketawa. Suka hatinya dapat mengenakan anak murid kesayangannya. Puas hati. Dah lama dia tidak berjumpa Adelia membuatkan hatinya membuak rindu.


Geram-geram ni marah pulak orang tu. Kena marah Adel tak tau. Ahaa..tak tahu..” Adelia menunjuk jari ke arah Hisyam dan ketawa. Adelia melilau mencari seseorang. Mana kakak ni?


Tak payah nak jenguk-jenguk. Kakak kamu pergi ladies tadi. Kejap lagi datanglah tu.” beritahu Hisyam.


Oh,yeke! Ada beli sarapan untuk Adel tak? Lapor ni..” Adelia sengih sambil menggosok perutnya. Wajah nakal Adelia terpamer.


Beli sendiri! Kakak tak nak beli lagi tadi takut sejuk. Nak tunggu Tuan Puteri bukan main lama lagi.” omel Hisyam. Kepala Adelia yang dilitupi tudung syria di tolak perlahan. Adelia sengih lantas membuat muka comel pula. Hisyam tergelak.


Dah sampai pun adik kakak ni. Bangun tidur lambatkah sayang?” kepala Adelia digosok beberapa kali dengan sentuhan lembut. Amelia. Isteri kepada Cikgu Hisyam seorang engineer kanan di sebuah syarikat developer yang terkenal. Seorang yang lemah-lembut dan berkarisma. Adelia mengagumi Kak Amelia.


Tidur lewat sikit malam tadi. Balik rumah mama tidur sana.” ujar Adelia. Sebenarnya dia susah hendak melelapkan mata semalaman. Selepas azan Subuh dia baru dapat melelapkan mata barang seminit dua tetapi terlajak ke pukul tujuh. Subuh gajahlah jawabnya. Tak baiknya..


Kak tengok macam berjaga semalaman je. Mata tu dah jadi macam mata panda dah kak tengok. Excited sangat nak berkonvoi ke?” usik Amelia bersama perasaan musykil melihat wajah Adelia yang sugul.


Haahlah,Sayang! Abang baru perasan budak ni mendung semacam je ni. Apa cer? ” Hisyam turut sama menilik wajah Adelia. Siap menjungkitkan keningnya ala The Rock. Kak Amelia pula mengangkat keningnya seperti Ziana Zain. Padan betullah couple dua orang ini. Adelia geli hati.


Mana ada apa!” nafi Adelia siap tergelak. Sebolehnya cuba menyembunyikan perasaan gundah di hati. Soal mangkuk ayun..sengal..poyo..itu Adelia tolak jauh-jauh. Dia hendak melapangkan fikiran dan menenangkan jiwanya. Dengan aktiviti berkonvoi ini nyahlah semua bayangan suaminya di minda. Setelah berakhirnya konvoi ini Adelia ada perhintungan yang perlu dia dilakukan. End of this marriage..


Tada apa-apa? Are you sure,Del?” Amelia pandang telus ke arah Adelia seperti sedang psikik otak Adelia. Matanya mengecil kononnya sedang analisis apa yang sedang bermain di fikiran Adelia.


Don't hack my memory,sis! I'm fine!” Adelia siap menyilang tangan menjadi pangkah di paras wajahnya. Konon menghalang kuasa psikik Amelia mencari 'main problem' di dalam fikirannya. Kemudian,Adelia tergelak-gelak.


Naughty!” Amelia pula dengan selamba mencubit pipi Adelia dengan kuat-kuat. Terjerit Adelia di kala itu juga.


Huh! You two..memang betullah husband and wife. Sehati berdansa. Suka sangat cubit pipi Adel la.” omel Adelia sambil menggosok pipinya yang sudah berbirat merah. Aku ni comel sangatkah? Suka sangat mencubit pipi. Adoi..
Adelia memuncung.


Padan muka! Siapa suruh buat lawak kanak-kanak ribena kat sini.” usik Hisyam bergurau. Saja nak buat Adelia hangin. Dah lama tak bergurau-senda dengan adik angkat kesayangannya. Gelaran anak murid dah di upgrade kepada adik angkat. Dulu,dia pernah ada perasaan sesuatu terhadap Adelia tetapi perasaan itu tidak pergi jauh apabila mendapat perkhabaran yang Adelia akan dikahwinkan dengan budak biadap yang pernah dia jumpa di rumah Adelia dulu sewaktu Adelia masih bersekolah. Terpaksa dikahwinkan di atas sebab-sebab tertentu. Adelia berahsia dengan dirinya. Hisyam mengagak perkahwinan aturan orang tua. Huh!


Sudahlah tu! Adel nak makan apa? Akak belikan.” soal Amelia dengan senyuman penuh keibuan. Memang mendamaikan..


Hm..Mcmuffin with egg and chicken roll. Air kopi. Hm..bubur ayam kecil satu.” order Adelia.


Mak aii! Ini breakfast ke?! Nak makan kenduri?! Kuat betul makan!” usik Hisyam lagi. Tergelak.


Cikgu,diam! Adel dah lapor giler ni. Tak makan McD nanti Adel makan Cikgu” Adel muncung. Geram sejak dari tadi di 'bahan' oleh abang angkat kesayangannya. Hii..


Sudahla tu! Abang ni..tak habis-habis nak sakat Adel.” marah Amelia. Suaminya memang kalau dah jumpa adik kesayangannya tiada kerja lain asyik membuli saja kerjanya. Nanti dibuat merajuk Adelia baru terngadah. Tiada di depan mata di seru-seru. Ada di depan mata membuli saja kerjanya. Amelia geleng kepala.


Bila lagi nak menyakat. Adik sayang ni bukannya nak datang rumah kita dah. Sibuk memanjang. Maklumlah suami dah balik.” luah Hisyam tidak puas hati dengan Adelia yang sudah mengabaikan mereka berdua.


You absolutely correct abang! Ha..ni akak nak 'join venture' dengan abang ni..Kenapa Adel dah lama tak datang rumah?” Sambil bercekak pinggang Amelia pandang Adelia dengan pandangan marah. Adelia mengecilkan dirinya. Tahu..salahnya juga kerana terlupa nak bersilatulrahim dengan abang dan kakak angkatnya seperti selalu sebelum suaminya pulang dari abroad. Kepulangan Nik Pasha banyak merombak susun atur jadual hidupnya.


Sorry..”Adelia menundukkan wajah. Terasa bersalah sangat-sangat.


Kenapa,Del? Ada problem dengan suami?” soal Amelia. Terlintas tiba-tiba difikirannya, mendung yang hadir di wajah adik angkatnya mungkin berpunca dari kepulangan suami yang sudah lama di luar negara. Perkahwinan aturan keluarga dengarnya. Ada sesuatu terjadikah?


Eh,mana ada! Kita orang baik-baik saja.” nafi Adelia. Baiklah sangat!


Cikgu tak percaya! Budak tu biadap boleh tahan. Mesti budak tu ada buat Adel sakit hati ni.” telah Hisyam tidak percaya dengan perkahwinan adik angkatnya baik-baik saja. Kalau ikut logik akal perkahwinan aturan keluarga. Suami melanjutkan pelajaran ke luar negara. Tidak pernah berhubung. Bila dah pulang dari abroad tidak pula mendengar untuk tinggal bersama. Adakah baik-baik saja seperti yang dikatakan oleh adik angkatnya? Tak mungkin..


Kita orang dalam fasa menyesuaikan diri. Take time! Don't worry..okay...” panjang perkataan okay disebut. Adelia menutupi kegundahan hati dengan senyuman yang paling lebar. Hisyam dan Amelia berpandangan sesama sendiri.


Okaylah,kak! Cikgu! Don't worry..” Adelia tepuk bahu kedua orang suami isteri itu. Lantas,senyum lagi. Wajah dibuat-buat ceria.


Sesudah sarapan...


Tepat pukul 10 pagi. Mereka bertiga dengan jentera moden masing-masing bersiap sedia untuk memulakan perjalanan. Adelia dengan Kawasaki ER6N. Cikgu Hisyam dengan Ducati Streetfighter. Amelia dengan Kawasaki Z1000. Begitu bergaya masing-masing dengan suit lengkap superbike. Bikers yang lain sedang menunggu di Tol Karak. Lebih kurang 20 orang termasuk dua orang marshal bertauliah mengikuti konvoi ini. Adelia sudah teruja sangat. Siap mengambil gambar di tepi divider jalan berhadapan Tol Karak. Jurugambarnya Kak Amelia. Dua tiga pose di samping motorbike kesayangannya. Hisyam pula dengan selamba enterframe di dalam foto Adelia siap selamba memeluk bahu Adelia yang dilitupi jacket. Mereka bergambar di dalam suasana yang ceria dan tersenyum lebar. Kemudian giliran Hisyam dengan Amelia bergambar. Bukan main daring lagi Hisyam memeluk dan mencium pipi isterinya sewaktu bergambar. Adelia mencebik. Sajalah tu..nak tunjuk dialah seorang ada isteri.


Wekk..ingat dia seorang ada isteri.” Adelia mencebik. Tak heran!


Cemburu ke?” Hisyam gelak besar.


Poyo!!” Adelia mencebik lagi. Malas nak melayan kerenah abang angkatnya Adelia sibuk mencari gambar yang cun untuk di upload di dalam Facebook. Aha..yang ni cun sebab aku tersenyum lebar. Tapi..ada pak sibuklah pulak. Lantaklah..
Adelia upload gambarnya bersama Cikgu Hisyam yang selamba memeluk bahunya. Saja nak bikin gempak. Pasti ramai yang tertanya-tanya siapa jejaka hensem kat sebelah aku ni? Hehe..tengok siapa yang peduli...Irfan? Hehe..


Kak,tengok ni! Adel upload pic dengan cikgu.” Adelia tunjuk smartphonenya pada Amelia.


Sajalah tu! Nanti ramai yang salah faham pula.” Amelia geleng kepala. Nakal betul adik angkat seorang ini. Amelia tidak cemburu. Tidak pernah terlintas di hatinya untuk cemburu. Dia tahu hati suaminya. Dan..dia tahu hati Adelia bagaimana. Kepercayaan teras perhubungan..


Biarlah! Adel nak tengok siapa yang cepat bagi respon.” Adelia tergelak.


Status Facebook di pandang..At Tol Karak with Hisyam..



Mama! Tengok ni..gambar Dak Akak dengan Cikgu Hisyam. Pergh..cayalah tengok motorbike dia orang ni mama.” Nik Airil yang sedang melayari laman sesawang muka buku melalui Samsung Galaxy Tablet 7 inch memanggil mamanya yang sedang berada di hadapan tv. Maria pula sedang leka menonton sinetronnya di tv3. Tidak sedar kek cawannya di dapur apa cerita.


Meh,sini mama nak tengok!” panggil Maria. Malas nak bangun kerana sinetron tengah part best ni. Mata masih di hala ke arah TV LED 60 inch. Tidak sedar kek cawannya di dapur hampir sampai waktu pembakarannya.


Nah,ma!” Nik Airil menunjukkan Facebooknya.


Cantik menantu mamakan?” suka hatinya melihat Adelia yang girang tersenyum. Kecantikan Adelia terserlah apabila kulitnya dibakar mentari pagi. Kemerahan. Lelaki disebelah Adelia sekadar dipandang tanpa komen. Maria tahu siapa Cikgu Hisyam.


Mestilah cantik! Kakak ipar Arilkan! Ma nak tau tak? Kawan-kawan Aril semua tanya siapa Dak Akak. Bila dia orang dapat tahu Dak Akak kakak ipar Aril semua frust.” Nik Airil ketawa. Hendak tergelak melihat muka Hafiz,Imran dan budak-budak satu hostel dengannya frust menonggeng bila mendapat tahu Adelia adalah kakak iparnya. Maria turut tergelak. Menantu mama memang the best. Nik Pasha saja yang tak pernah nak tahu. Genius..tapi lembap di dalam soal percintaan. Kutuk Maria tanpa perasaan walaupun anak sendiri.


Cun siot! Takkanlah kakak ipar kau kot! Muda lagi nak kahwin. Kau tipu kita orangkan? Saja tak nak kita orang ushar kakak kau kan?” Imran tidak puas hati. Awek cun bermotosikal besar yang menghantar kawannya Aril ke hostel sudah berkahwin? Tipulah..Macam tidak percaya.


Nik Airil lagi nak tergelak selepas kakak iparnya menghantarnya balik ke hostel. Layanan kawan-kawan terhadap dirinya berubah 100%. Semua hendak membodek. Siap ada yang nak tolong basuh baju tau. Kuat betul penangan kakak ipar yang cun tak hengat.


Mama..apa yang bau hangit ni?”soal Nik Airil apabila tiba-tiba terhidu bau hangit dari arah dapur. Maria menoleh pantas ke dapur terus menepuk dahi.


Ya,Allah! Kek cawan mama?!!” Maria baru teringat kek cawannya yang di bakar sejam lalu. Ingat nak relaks sambil tengok tv sekejap tetapi dia boleh pula terleka.


Cepat,ma!” Nik Airil turut mengekor mamanya ke dapur. Samsung Galaxy Tablet 7 inch dicampak ke atas sofa tanpa log out Facebook dan gambar Adelia dan Cikgu Hisyam terpampang besar dimuka skrin.


Nik Pasha yang baru balik dari kerja dengan tidak sengaja terlihat gambar isterinya dengan seorang lelaki di dalam Facebook adik lelakinya. Dia kenal lelaki itu. Hidup lagi rupanya mamat ini. Nik Pasha geram. Tanpa sedar dia mengepal penumbuk. Perasaannya meluap-luap dengan cemburu. Ingatkan tadi nak berehat sambil menonton tv seketika untuk menghilangkan stress bekerja tetapi lain pula jadinya tatkala terpandang gambar itu. Nik Pasha mendengus geram. Ahh..


Singgah di Kuantan...


Makan-makan time. Menjamu selera di restoran Ana Ikan Bakar Petai di Tanjung Lumpur. Sambil menunggu hidangan makanan laut yang beraneka jenis siap di masak. Mereka lepak beramai-ramai mengadap laut yang terbentang luas. Berborak dan bergelak ketawa. Mereka semua relaks dan menenangkan fikiran masing-masing daripada tekanan kerja dan persekitaran hidup mereka yang sentiasa menyesakkan fikiran mereka.


Adelia pula duduk di atas batu besar. Mata di hala ke arah laut. Lama. Fikirannya masih lagi berserabut dengan permasalahan di antara dia dan suaminya. Sikap Nik Pasha sejak akhir-akhir ini yang selalu mengasak,menuduh dan menghinanya sesuka hati membuatkan Adelia sebal. Adelia bingung kenapa Nik Pasha yang dulu tidak pernah ambil peduli pasal dirinya tiba-tiba berubah dan mengongkong hidupnya. Kenapa? Tanda soal besar terpampang dibenaknya kini. Keliru.


Menginjak malam..


Mereka semua check in di Hyatt Regency Kuantan Resort di Teluk Cempedak selepas menjamu selera di Tanjung Lumpur. Adelia menginap seorang diri di kamar hotel. Wanita lain yang mengikuti acara berkonvoi itu semua adalah isteri orang yang turut sama mengikuti suami mereka berkonvoi. Hanya dirinya seorang isteri orang yang membawa diri jauh daripada suami. Statement sodih betul..
Cikgu Hisyam dan Kak Amelia awal-awal lagi dah bagi Adelia warning do not disturb. Husband and wife session. Hampeh!


Akhirnya,dia bersendirian..kebosanan..nak tidur macam awal lagi. Baru pukul 8 lebih. Nak tengok tv..buat apa? Pergi cuti-cuti Malaysia macam ini takkanlah nak dihabiskan masa dengan tengok tv di bilik hotel kot. Adelia membuat keputusan untuk keluar bersiar-siar di luar. Ambil angin malam lagi bagus. Tenangkan fikiran..itulah tujuan utama mengikuti konvoi ini.


Adelia berada di tepi kolam renang di tepi tembok dan kolam renang itu mengadap laut. Tembok itu tinggi dan dari pandangan atas memang tinggi jugalah apabila melihat ke bawah. Gayat Adelia apabila dia terlalu lama melihat ke bawah. Walaupun kelam malam menghilangkan kebiruan air laut namun Adelia masih dapat merasakan bayu laut yang kuat menampar pipinya bersama bau air masin laut yang pada pendapat Adelia berbau menyegarkan. Adelia menarik nafas dalam-dalam cuba menghayati panorama yang mendamaikan jiwa. Terlepas sedikit demi sedikit tekanan yang menyesakkan fikirannya selama ini. Terasa hadir sedikit demi sedikit jalan penyelesaian yang harus dia ambil untuk menoktahkan apa yang terbeban dihatinya kini. Sudah tiba masanya dia mengambil jalan hidupnya sendiri. Mama..maafkan Yaya!


Apa yang dimenungkan sangat tu?” muncul satu suara garau tidak dikenali di perdengarannya. Suara dari belakang. Adelia menoleh. Seorang lelaki separuh abad mungkin berumur 50 tahun lebih kurang sedang tersenyum memandang ke arahnya. Adelia tidak menyukai orang yang tidak dikenali menegurnya. Adelia ingin berlalu sepantas yang mungkin. Don't talk with the stranger.


Anak..Uncle tiada niat jahat. Cuma bertanya..” jelas lelaki tua itu dengan senyum masih meniti dibibirnya.


I'm sorry! Saya harus beredar.” Adelia mengambil langkah berjaga-jaga. Hati manusia kita tak tahu..


Anak ada masalah?” soal lelaki tua itu tidak putus asa. Adelia tahu tidak manis pula dia rasakan kalau membiarkan lelaki tua itu begitu saja. Apa salahnya sekadar berbasa-basi sedikit kemudian beredar. Walaupun di hati Adelia gusar namun dia cuba berfikiran positif. Kalau orang tua ini tiba-tiba bertukar rupa silatkan orang tua ini cukup-cukup. Adelia bersedia..


Saya okay Uncle! Tiada masalah!” Adelia senyum manis menafikan apa yang berlegar difikirannya. Menunggu butir bicara dari lelaki tua itu lagi. Kalau tiada apa yang penting Adelia kalau boleh hendak beredar saja.


Ohh..tadi lama Uncle tengok anak ni termenung. Lepas itu mengeluh. Macam ada masalah besar Uncle tengok. Boleh Uncle tolong mana tau nasihat orang dah tua macam Uncle ini boleh digunakan nanti.” ujar lelaki tua itu dengan penuh perasaan prihatin. Adelia terdiam lama. Kemudian tanpa dipinta air matanya mengalir tidak semena-mena. Dia sekarang amat-amat memerlukan tempat untuk mengadu. Apa yang difikirannya adalah ayah. Tiba-tiba dia menjadi rindu pada ayah. Terlalu rindu.


Saya memang ada masalah besar. Terlalu besar tetapi biarlah saya seorang saja yang tahu. Terima kasih kerana prihatin. Saya hargai.” Adelia tidak mahu berkongsi masalahnya dengan orang yang dia tidak kenal. Biarlah air mata ini saja yang jatuh di hadapan manusia tidak di kenali kalau itu mampu menghindarkan kesedihannya seketika. Teresak-esak Adelia menangis tanpa rasa malu sedikit pun. Sepuas hati..sesungguh hati..


"Menangislah sepuas-puas hati anak! Biarkan segala kepahitan itu berlalu dengan tangisan yang mengalir. Anak harus kuat. Jadikan apa yang berlaku semalam sebagai pengajaran di masa hadapan. Be strong! Be brave!” lelaki tua itu memberi kata-kata semangat. Dia jatuh kasihan apabila melihat gadis itu menangis sampai teresak-esak. Nampak terlalu berat masalah yang ditanggung oleh gadis itu. Apa masalah agaknya?


Terima kasih,Uncle! Saya ni manjakan Uncle. Buat malu saja menangis depan orang tak kenal.” Adelia mengelap air mata yang berjejeran di pipi. Terlalu cengeng Adelia rasakan ketika ini. Merah pipi dan hidung Adelia apabila menangis terlalu banyak.


Tak mengapa! Dah lega sikit?” tanya lelaki tua itu lagi.


Saya dah lega Uncle! Saya dah tahu apa yang harus saya lakukan.” ujar Adelia bersemangat bersama satu tekad. Tersenyum orang tua itu melihat Adelia tiba-tiba menjadi cergas. Tidak seperti sebelum ini lemau saja dia tengok.


Bagus! Kalau dah okay Uncle balik bilik dululah. Tadi ingat nak ambil angin malam. Tergendala pula tengok anak ni sedih-sedih kat tepi tembok. Tadi Uncle fikir anak ni macam nak terjun saja. Itu yang Uncle tegur.” jelas lelaki tua itu. Oh..baru Adelia tahu kenapa ramah sangat lelaki tua itu menegurnya rupanya dia bimbang akan dirinya melakukan sesuatu yang membahayakan kesihatan. Oh,tidak! Kalau kerana mangkuk ayun itu dia hendak membunuh diri memang taklah. Mintak simpanglah..Astarghfirullah..Ya,Allah..tiada langsung terniat di hati.


Eh,Uncle fikir saya nak cuba..tak Uncle! saya waras lagi. Saya cuma termenung saja. Tak terfikir langsung dihati nak buat sesuatu yang mengarut.” nafi Adelia serius.


Uncle pulak yang lega dengar penjelasan anak. Kalau macam tu anak patut masuk bilik sekarang dah malam sangat ni. Duduk di tepi laut sorang-sorang macam ni,bahaya!” lelaki tua itu menyuruh Adelia beredar ke biliknya. Adelia sedar hari sudah jauh malam. Esok pagi-pagi mereka semua akan ride ke Kuala Terengganu pula. Dia perlukan rehat yang secukupnya.


Uncle,Saya ucapkan terima kasih sekali lagi. Harap kalau ada umur yang panjang kita berjumpa lagi and that time..saya belanja Uncle makan.” Adelia sengih comel. Sesungguhnya kehadiran lelaki tua itu serba sedikit membantu dirinya berfikiran wajar dan membuatkan dia membulatkan tekad. Fighting Adelia!



Irfan Farel..

Demi terpandangkan seorang lelaki di sebelah Adelia siap selamba lelaki itu memeluk bahu Adelia. Luluh hati Irfan melihatnya. Irfan mudah membuat kesimpulan yang selama ini Adelia yang sukar di dekati berpunca dari lelaki ini. Kacak pun boleh tahan. Tengok motorbike pun tak hengat jugak! Irfan frust menonggeng tidak terkata..
Tidak pernah perasaannya seperti ini. Terlalu sakit..
Hatinya benar-benar cintakan Adelia..
Sungguh..


Nik Pasha..

Sedang mengumpul ledakan lahar kemarahan berapi dan menunggu masa untuk diledakkan kepada Adelia secukup-cukupnya. Hatinya..geram! Terlalu geram dan marahkan isterinya. Perasaan seorang suami tercabar hebat. Adelia betul-betul membuatkan dirinya menjadi seorang pemarah yang tegar. Hanya untuk Adelia. Dia tidak tahu kenapa amarahnya keterlaluan. Nik Pasha tidak tahu punca. Kekuasaan sebagai suami membuatkan Nik Pasha perlu menundukkan Adelia sebagai seorang isteri.
Adelia perlu ditakluki..
Hanya itu bisa merantai isterinya dari memandang lelaki lain..
Dia tidak boleh membiarkan Adelia lagi..
Jika tidak dia seorang yang kalah..
Dia benci akan kekalahan..
Dia tidak pernah tewas..


Adzreil..

Dah banyak hari tidak nampak wajah cik nurse itu..
Hati ini mula dibibit rindu..
Teringat kepetahan mulut comel itu menjawab segala percakapannya..
Teringat senyuman cik nurse yang manis..
Teringat sorotan mata yang indah bisa mencairkan hati..
Adzreil penasaran..
Adelia..


Fairul Fahimi..

Asal masuk si gedik ini..( Suraya..hehe.. )
Jelik melihat perangai gedik-gedik cik nurse perasan cantik nih..
Mana cik nurse yang cun tak hengat itu..
Esok doktor dah halau balik..
Nak tinggal lagi kat sini..Isk! Isk! Tak mau balik!
Nak berjumpa lagi dengan cik nurse cun itu..
Hati ini dah terpikat 100%..
Nanti ku pinangmu dengan Bismillah..

9 comments:

  1. muahahahaha..makan hati pasha ya.. kesian irfan. sob sob sob........

    ReplyDelete
  2. padan muka NP...tau cemburu...p sian si Adel t...ntah pe2 yg NP nk wat kt die...next n3...cepat2 skit ek cik writer :)

    ReplyDelete
  3. Best...#^_^
    Banyaklah yang makan hati tengok gambar Adelia dengan Cikgu Hisyam tu...#^_^

    ReplyDelete
  4. xsabo nk bace chapter sterusnye...cepat2 update yer..hehe...moga trus mendapat ilham utk berkarya...

    ReplyDelete
  5. xsabar nak tunggu entry seterusnya... padan muka NP. .makan ati tak hengat...ahahahahhaa

    ReplyDelete
  6. penantian yg best cik ayu!!!!! harap2 'girl-power' del melebihi ego en nik kite yg dah melebihi everest 2..u go girl..gertak byk sikit laki ko tu kehkehkeh tapi sobsob la kat ifan tu...tak sabo nak tunggu sajian setrusnye......chaiyokkkkk!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  7. ada ketika adelia xckp kuat dgn dugaan yg mndatang hampir mbuatkn semangat adelia down sgt2..
    nantikan the next chapter...thanks..

    ReplyDelete
  8. n3 baru bila yer? x saboooo nk baca seterusnya.....

    ReplyDelete
  9. Salam... Eppy br start follow citer ni pg tadi dan dah bgtau ngan bos p2u citer ni..
    In shaa allah, ada lah nnti...
    Citer yg sgt best, suka watak adel.. Terus di mata terkenang eera fazira yg suka bawa motor besar n di kelilingi ogr encem..

    ReplyDelete